یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده سفرهای تابستانی مردم استان بوشهر است
بوشهر- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده سفرهای تابستانی مردم استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شهابی صبح چهارشنبه در دومین نشست شورای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های سفرهای تابستانی استان بوشهر برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۲۸۰ دستگاه اتوبوس ملکی استان و تعداد ۲۲۰ دستگاه اتوبوس مهمان طرف قرارداد شرکت‌های حمل و نقل مسافر، آماده سفرهای تابستانی مردم هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: بخش حمل و نقل جاده‌ای با همکاری پلیس راه استان و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل مسافر آماده همکاری برای سفرهای تابستانی مردم است.

نگاه ویژه به ایمنی سفر

وی با توجه به ضرورت ایمنی سفرهای مردم بیان داشت: ناوگان اتوبوسی استان با وجود شرایط سنی مناسب ملزم به دریافت معاینه فنی هستند و همه روزه قبل از انجام سفر نیز بوسیله مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل کنترل می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از کنترل ناوگان در مسیر تردد خبر داد افزود: همه ناوگان اتوبوسی موظف به نصب سامانه سپهتن هستند و این سامانه امکان کنترل رفتار راننده را در طول مسیر برای پلیس فراهم می‌کنند.

شهابی اظهار داشت: برای اطمینان از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، ناوگان اتوبوسی در حین سفر و در محورهای ارتباطی نیز به صورت میدانی و دروازه‌ای با مشارکت پلیس راه و کارشناسان حمل و نقل کنترل می‌شوند.

فعالیت ۱۶ راهداری و راهدارخانه

وی همچنین از همکاری کامل بخش راهداری استان برای سفرهای تابستانی مردم خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۱۶ راهداری و راهدارخانه استان با ظرفیت کامل آماده اجرای طرح و سفر تابستانی و کمک به سفر ایمن مردم در محورهای ارتباطی هستند.

شهابی، افزود: رفتار توأم با احترام و ادب با مسافران یک ضرورت اساسی است و از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم که در طول مسافرت، ضمن رعایت نکات ایمنی هر گونه رفتار خارج شئون راننده و خدمه اتوبوس را با سامانه ارتباطی ۱۴۱ گزارش کنند.

کد خبر 47346
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار