دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
انتقال گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان بوشهر/ دید افقی کاهش می‌یابد
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال نفوذ و انتقال گرد و غبار فرامنطقه ای به روی خلیج فارس و سواحل و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر خبر داد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی روی مناطق همجوار و در پی آن احتمال تشکیل توده گرد و خاک در این مناطق، از عصر شنبه تا ظهر یکشنبه ورود و نفوذ ذرات گرد و خاک به روی شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان بوشهر در مسیر باد موافق پیش بینی می‌شود که به طور موقت کاهش دید افقی و کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی از ساعات، با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی روی دریا و در فراساحل و برخی نقاط ساحلی استان، ارتفاع موج دریا افزایش یابد و خلیج فارس در ساعاتی مواج و متلاطم باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی این مدت احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای و در پی آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا روی خلیج فارس، سواحل و مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری در برخی نقاط گاهی همراه با غبار محلی، در ساعاتی وزش باد و گردوخاک، احتمال ورود گرد و غبار فرا منطقه‌ای و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی دریا و دور از سواحل استان شمال غربی در برخی ساعات با سرعت ۱۶ تا ۴۶ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و دور از سواحل استان در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 47419
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار