شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
۳۴ درصد تلفات تصادفات رانندگی استان بوشهر موتورسواران بوده‌اند
بوشهر- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۳۴ درصد از تلفات تصادفات رانندگی استان بوشهر موتورسواران بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار پزشکی قانونی از هر سه نفر کشته تلفات تصادفات محورهای برون شهری و روستایی استان در سال گذشته یک نفر موتور سوار بوده اند که متأسفانه از این حیث بوشهر جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در سال گذشته مجموعاً ۲۴۷ نفر بر اثر تصادف در محورهای برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست داده اند که تعداد ۸۵ نفر از آنها راکب و یا سرنشین موتور سیکلت بوده اند که سهم ۳۴ درصدی تلفات را شامل می‌شود.

سهم ۴۷ درصدی ضربه به سر

اخترشناس بیان داشت: بر اساس آمارهای منتشره همچنین ضربه به سر به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی نزد موتورسواران سهم ۴۷ درصدی را در فوت به خود اختصاص داده که نشانگر اهمیت کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان و سرنشینان موتورسیکلت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوت موتورسواران استان در ساعات غروب و ابتدایی شب یعنی ۱۸ الی ۲۰ اتفاق افتاده است.

وی افزود: روشن کردن چراغ‌ها در این ساعات، نصب برچسب‌های شبرنگ بر بدنه موتورسیکلت و پوشیدن لباس با رنگ روشن می‌تواند نقش بسزایی در دیده شدن موتورسوار توسط سایر کاربران جاده‌ای داشته باشد.

سهم ۵۰ درصدی جوانان در تلفات

اخترشناس از سهم ۵۰ درصدی جوانان در تلفات موتورسواری استان در سال گذشته خبر داد و افزود: متأسفانه بیش از ۵۰ درصد از تلفات موتورسواری استان مربوط به گروه جوان و مولد جامعه یعنی گروه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال است که به دلیل استفاده بیشتر این گروه سنی از موتورسیکلت نیازمند توجه بیشتر خانواده‌ها هستیم.

وی به نقش و سهم آموزش در ارتقای آگاهی و مهارت موتورسواران هم اشاره و تصریح کرد: در راستای مهارت افزایی موتورسواران این اداره کل در سال گذشته برای بیش از دو هزار نفر از موتورسواران استان دوره‌های آموزش ویژه برگزار و به ۷۰۰ نفر از آنها که دارای گواهی نامه رانندگی با موتورسیکلت بودند کلاه ایمنی استاندارد اهدا ء نمود.

کد خبر 47801
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار