چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
حسین(ع) خالق حماسه شهادت

خارگ : فلسفه محرم فلسفه ی شهید و شهادت است ، راهی که حسین(ع) آن را بر دفتر عالم ثبت کرد تا ارزش ها هرگز فراموش نشوند و این فرهنگ نسل به نسل حفظ گرددو تبدیل به یک سبک زندگی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهر برزگر : ههمانا کربلا به وسعت تاریخ است و جبهه ی قیام حق علیه باطل تا زمان ظهورمنجی عالم بشریت ادامه دارد.فلسفه محرم فلسفه ی شهید و شهادت است ، راهی که حسین(ع) آن را بر دفتر عالم ثبت کرد تا ارزش ها هرگز فراموش نشوند و این فرهنگ نسل به نسل حفظ گرددو تبدیل به یک سبک زندگی شود.وقتی حسین(ع) حماسه ی ده روزه تا عاشورا را رقم زد به این علم داشت که این واقعه قرار است تا حضور دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت ادامه داشته باشد.او می دانست که چه چیز را خلق می کند و رسالتش چیست.حسین (ع) به همه می آموزد که گذشتن از تعلقات دنیا ؛ انسان را ابدی می سازد. حسین (ع) پله پله عروج کرد تا در نهایت مظلومیت ؛ با از دست دادنهای پی در پی خواسته ها و علائق دنیوی به اوج برسد.داستان حسین(ع) زندگی نامه ایست که همه قهرمانانش از زمان ظهور دین مبین اسلام تا ظهور منجی می توانند آن را متبلور کنند و هرروز حماسه ای دیگر با فرهنگ شهادت رقم بخورد.این است که پس از گذشت قریب به ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا سبک زندگی حسین(ع) پابرجاست و شهدای راه حق در هر گوشه ی جهان می درخشند و کماکان چراغ هدایت را می افروزند.

 

نقش قلم در روایت حسینی زیستن

 

خلفای عباسی حدود ۴ دهه اجازه نگارش واقعه ی کربلا را ندادند اما قلم و حقیقت همواره راه خویش را می یابد.تا اینکه چهل سال پس از شهادت سیدالشهداء(ع)، نخستین اثر مکتوب درباره واقعه جانگداز عاشورا، به رشته تحریر درآمد و از آن زمان به بعد، ده‌ها و شاید صدها اثر ارزشمند در این زمینه، تدوین شد. نطق حسین (ع ) پس از شهادت باز شد.در میان نگارندگان این آثار، تنها مؤلفان شیعه حضور ندارند. برخی مورخان اهل تسنن ، مانند «خوارزمی» نیز، برای معرفی هرچه بیشتر قیام امام‌حسین(ع) دست به قلم برده و به نگارش «مقتل» پرداخته‌اند.این روایات آنقدر تاثیر گذار بوده که پس از هزار و اندی سال هنوز نقل محافل و مجالس روضه است.هر نقل و مجلسی از حسین(ع) می تواند کلاس درسی باشد که بر جان می نشیند.

 

حماسه حسین(ع)

 

بواقع شهادت امام حقیقت امام حسین (ع) با بقیه ی ائمه فرق داشت.وقایع کربلا حادثه نبود بلکه حماسه ای بود که سیدالشهدا (ع) آن را خلق کرد و قلم آن را بسط داد، تا کسی راه را گم نکند.براستی راز ماندگاری قهرمانان حماسه ی حسینی چیست؟ جز حق طلبی که در ذات همه عالم وجود دارد و تنها به تعیلم و تعالی نیاز دارد؟ در این بین نقش رسانه ها ی اسلامی در دنیای امروز تبیین تاریخیست که هرگز از گوهره وجود عالم رخت نمی بندد.انعکاس هرساله رویداد های محرم یکی از بزرگترین دین هاییست که می توان به خون مطهر شهدا ادا کرد تا نسل فردا نیز از برکت رشادت های حسین (ع) و یارانش بهره مند گردند.امسال شکوه روز عاشورا با سالروز شهادت شهید محمود صارمی از شهدای خبرنگار کشور همراه شد و باید بار دیگر بیاد بیاوریم فرهنگ شهید و شهادت تا ابد پابرجاست.

کد خبر 49043

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار