یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
استان بوشهر بالاترین شیوع سرطان ریه را در بین زنان کشور دارد
بوشهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کمبود ۴۰۰ پرستار در استان بوشهر گفت: استان بوشهر بالاترین شیوع سرطان ریه را در بین زنان کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد یزدان‌پناه در حاشیه بازدید نماینده مجلس از بیمارستان شهدای خلیج فارس اظهار داشت: بهداشت و درمان ساختار پیچیده‌ای دارد که اگر هر قسمتی از این ساختار را بدون برنامه ریزی و بدون در نظر گرفتن بخش دیگر در نظر بگیرند این ساختار بهم می‌ریزد؛ نمی‌توان بدون جامع نگری مشکلات آن را حل کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی بیمارستان گفت: امروزه هزینه نگهداشت بیمارستان حتی بدون لحاظ ارتقای کیفی و کمی، بسیار بالاست و بعد از طرح تحول بیمارستان‌ها در حوزه هتلینگ بیمارستان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به جذب یک فوق تخصص جراحی عروق در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: ما در رشته‌های فوق‌تخصصی مثل ارتوپدی، چشم و جراحی سرطان نیاز به حمایت داریم؛ اولویت بعدی ما بعد از جراحی عروق، جراحی سرطان است.

کمبود ۴۰۰ پرستار

یزدان‌پناه با بیان اینکه ما ۴۰۰ نیروی پرستار کمبود داریم، بیان کرد: بر اساس ضریب اشغال، عدم اعتماد و آسیبی که کرونا وارد کرد نیاز به جذب حداقل ۵۵ درصد نیرو داریم که معاون توسعه وزیر بهداشت برای جذب ۲۰۰ نفر پرستار قول مساعد داده‌اند ولی عملیاتی شدن آن نیاز به پیگیری مکرر دارد.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۳۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند، متأسفانه شیوع سرطان در استان بالاست. در استان بوشهر بالاترین شیوع سرطان ریه را در بین زنان در کشور داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به مرکز غربالگری سرطان بوشهر، گفت: مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا متولی تجهیز این مرکز شده و امید است مدیران شهری نیز در روند تسطیح و آسفالت مسیرهای ورودی مرکز تسریع نمایند.

کد خبر 50396
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار