چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بوشهر حمایت ویژه شوند
بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بوشهر باید از سوی همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر سه‌شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بوشهر اظهار داشت: در حوزه بازرگانی، صادرات به معنای انتقال کالا یا خدمات از کشور مبدا به کشور مقصد و دریافت کننده است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: در واقع هرگونه خروج کالا از کشور طبق قوانین و مقررات حاکم بر کشور، صادرات تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: صادرات نشان دهنده میزان تعاملات هر کشور با سایر کشورهای جهان بوده و به نوعی قدرت نمایی در بخش تولید و خدمات محسوب می‌شود. به ازای صادرات محصول و خدمات، امکان تأمین درآمد ارزی کشور وجود دارد.

باستین تصریح کرد: در واقع این کار برای برقراری موازنه تجاری و تعادل اقتصادی، امری اجتناب ناپذیر است.

نقش مهم صادرکنندگان در اقتصاد کشور

وی با بیان اینکه صادرات در اقتصاد بسیار تأثیرگذار است افزود: مشاغل در جایی که از مزیت رقابتی برخوردار باشد کالاها و خدمات را صادر می‌کنند.

باستین خاطر نشان کرد: تعرفه مالیاتی است که برای کالای خاص یا مجموعه کالاهای صادر شده یا وارد شده به یک کشور ایجاد می‌شود و مانعی اقتصادی در تجارت ایجاد می‌کند که باید برای رفع موانع راهکار ارائه نمود.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: زمانی که تولیدکنندگان داخلی در رقابت با کالاهای وارداتی مشکل داشته باشند ممکن است از تعرفه استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: در تجارت بین‌الملل، صادرات کالا هنگامی رخ می‌دهد که کالایی در یک کشور تولید می‌شود و به کشور دیگری فروخته می‌شود و کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در شرایط نامناسب اقتصادی دیروز و امروز بسیار ستودنی است.

کد خبر 51137
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار