سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
هوشمندسازی بندر بوشهر با شتاب بیشتری دنبال می‌شود
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: روند هوشمندسازی بندر بوشهر با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

محمد شکیبی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای هوشمندسازی بندر بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی از افزایش شتاب و سرعت اجرای برنامه‌های توسعه و بهره برداری چندین سامانه به منظور مدیریت هوشمند عملیات بندری- دریایی خبر داد و بیان کرد: هوشمندسازی بخش عمده فرآیندهای بندری با جدیت در دستور کار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به برخی از فرآیندهای سیستم هوشمند از درج نامه‌های توقیفی، وکالت نامه و معرفی نامه در سامانه احراز هویت خدمات بندری خبر داد.

وی بیان کرد: یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های بندر بوشهر سامانه مدیریت تردد کامیون است که زمینه‌ساز ایجاد نظم و انضباط در تردد کامیونی، راهداری و پایانه حمل و نقل شده است.

حل معضل ترافیک

شکیبی‌نسب از حل یکی از معضلات شهر یعنی ترافیک در مسیرهای منتهی به بندر بوشهر با این سیستم خبر داد و بیان کرد: با این سامانه، هیچ کامیونی بدون مجوز بندر، از سوی راهداری و پایانه حمل و نقل به سوی بندر حرکت نمی‌کند.

وی با اشاره به اتصال سامانه مدیریت تردد کامیون به دوربین‌های پلاک خوان تاکید کرد: مجوز ورود کامیون‌ها به صورت هوشمند صادر و خروج آنها ثبت می‌شود که در شاخص‌های بندری، موجب کاهش خواب ناوگان در بندر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: سامانه مدیریت تخلیه و بارگیری، سامانه نقشه آنلاین عملیات بندر، سامانه بانک قوانین و مقررات و سامانه مدیریت لنج‌ها از دیگر سامانه‌ها است.

کد خبر 51139
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار