جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/تشدید ناپایداری‌ها وآبگرفتگی معابر
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: با ورود سامانه بارشی به استان بوشهر شاهد تشدید و تقویت ناپایداری‌ها خواهیم بود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به استان خبر داد و اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تقویت ناپایداری‌ها و تشدید بارندگی‌ها طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود طی این دو روز رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید غالب نقاط استان را در برگیرد و ریزش تگرگ در مناطق مستعد، وقوع صاعقه و طوفان تندری طی مدت فعالیت این سامانه مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از اثرات این سامانه می‌توان به رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای، وقوع صاعقه، ریزش تگرگ در مناطق مستعد، وقوع طوفان تندری اشاره کرد.

آب گرفتگی نسبتاً شدید در معابر عمومی

وی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه در روز پنج شنبه در سطح استان بوشهر و روی دریا با تمرکز بر مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان و در روز جمعه در سطح استان بوشهر و روی دریا با تمرکز بر مناطق و سواحل مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

شکوهی‌پور با اشاره به مخاطرات این سامانه از احتمال آب گرفتگی نسبتاً شدید در معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه و رعد و برق شدید خبر داد.

وی از احتمال خطر آتش سوزی در تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی خبر داد و بیان کرد: وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب و خسارت به زیر ساخت‌های ساحلی و شهری، خسارت به مزارع و باغات کشاورزی، احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی، طوفانی شدن دریا و سواحل دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که آمادگی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان برای مقابله با خسارات احتمالی و اتخاذ راهکارهایی برای عبور سیلاب‌های احتمالی در دستور کار باشد.

اختلال در ترددهای دریایی

وی با تاکید بر لزوم اجتناب از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق، بر اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل و اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی تاکید کرد.

شکوهی‌پور افزود: اجتناب از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، اجتناب از سفرهای غیرضروری و ترددهای جاده‌ای به علت لغزندگی و سیلابی شدن محورهای مواصلاتی، اتخاذ راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی نیز توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به دلیل شرایط سخت جوی و دریایی و اختلال در ترددهای دریایی، از ترددهای دریایی اکیداً اجتناب شود.

کد خبر 51984
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار