جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
زنجیره کشت تا صادرات خرما حمایت شود/ لزوم ایجاد بازارهای جدید
بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم حفظ بازارهای فعلی و ایجاد بازارهای جدید برای خرما گفت: انتظار می‌رود حمایت مناسبی از زنجیره تولید خرما انجام شود.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نخل و خرما یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در استان بوشهر است که افراد بسیار زیادی در نقاط مختلف استان در این زمینه مشغول به کار هستند.

وی توسعه کسب و کارهای مرتبط با خرما را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: با برگزاری نمایشگاه خرما و صنایع وابسته می‌توان به برخی از اهداف مد نظر در حوزه کسب و کارهای مرتبط با خرما و رونق اقتصادی در این زمینه دست یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از بررسی چالش ها و مشکلات حوزه خرما برای بهبود عملکرد در این حوزه خبر داد و بیان کرد: برگزاری میز ملی و همچنین همایش خرما می‌تواند نقش مهمی در بهبود بازار خرما داشته باشد.

وی گره گشایی از موانع فروی روی صنعت خرما را ضروری دانست و تصریح کرد: حفظ بازارهای موجود و یافتن بازارهای جدید برای افزایش صادرات از موضوعات مهمی است که باید با جدیت دنبال و پیگیری شود.

باستین افزایش بهره وری تولید در واحد سطح را نیاز ضروری در عرصه نخیلات دانست و خاطرنشان کرد: حمایت دولت از خرما می‌تواند اقتصاد نخلداران را رونق بیشتری بدهد که باید بسته‌های مناسبی را تعریف و ارائه کنیم.

کد خبر 54278
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار