دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
لزوم حمایت از ورزشکاران شهرستان کنگان
بوشهر- فرماندار کنگان گفت: حمایت از ورزشکاران در کنگان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی صبح دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان و آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و بخشدار مرکزی اظهار داشت: برنامه ریزی به منظور تشویق و هدایت جوانان و افراد جویای کار به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال پایدار ضروری است.

وی خواستار فضا سازی و آماده سازی شهرستان برای سفر ریاست محترم جمهور و سفرهای نوروزی شد و بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار کنگان با تاکید بر ایجاد هماهنگی در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهرستان افزود: پیگیری اجرایی شدن کمر بند سبز شهرستان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های مستقر در منطقه مانند کمربند سبز چشمه بی بی حبش) با جدیت دنبال شود.

وی بر پیگیری احداث شهرک‌های دامداری در شهرستان به منظور رفع مشکل دامداران و توسعه دامپروری تاکید کرد و ادامه داد: برای انعکاس مطلوب خدمات دولت به مردم و تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

حمایت از ورزشکاران شهرستان

غریبی با تقدیر از برگزار کنندگان مراسم اعتکاف و هفته فرهنگی کنگان افزود: حمایت از ورزشکاران شهرستان با توجه به حضور دسته‌ها و باشگاه‌های ورزشی در لیگ‌های استانی و کشوری مورد انتظار است.

وی خواستار بازدید و سرکشی رؤسای ادارات و کارشناس‌های مربوطه از روستاهای شهرستان و پیگیری مسائل و مشکلات شد و اضافه کرد: برگزاری نشت‌ها و دیدارهای عمومی با جامعه هدف هر دستگاه و فعال سازی کشیک‌های نوروزی در دستور کار باشد.

فرماندار کنگان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بیش‌ترین تأکیدات رهبری پیرامون امید جوانان به آینده، اقتصاد مقاومتی، چشم انداز و بازخوانی شعارها و اهداف انقلاب است.

وی تصریح کرد: جوانان با مطالعه گذشته و مقایسه این دستاوردها با رژیم پهلوی و قاجار، قضاوت‌های اشتباهی که بعضی‌ها علیه انقلاب اسلامی داشتند، از بین برود. در واقع بیانیه به دستاوردها و گزارش عملکردی از انقلاب اشاره دارد و افق آینده را ترسیم کرده است.

غریبی ادامه داد: مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب توسط اعضا شورای اداری شهرستان و انجام آزمون در این زمینه در جلسه آتی شورای اداری شهرستان و اهدای هدایا به نفرات برتر و تأثیر آن در ارزشیابی مدیران مد نظر است.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز و تشکیل ستاد سفر شهرستان، کمیته نسبت به تشکیل جلسات و اجرای مصوبات حداکثر تا ۲۵ اسفند اقدام کند و با توجه به مقارنت ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، دستگاه‌های مرتبط با همکاری شهرداران و دهیاران برنامه‌های فرهنگی در دستور کار قرار دهند.

لزوم مدیریت سواحل

فرماندار کنگان اظهار داشت: مدیریت سواحل و همچنین ستاد بحران شهرستان با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در ایام نوروز و ناپایداری جوی، در شهرستان حضور و پیش بینی‌های لازم در خصوص اسکان اضطراری در دستور کار قرار گیرد و در صورت نیاز به خروج از شهرستان ضمن اطلاع قبلی نسبت به معرفی جانشین اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به پیش رو بودن سفر ریاست جمهور به استان و شهرستان، دستگاه‌هایی که پروژه‌های قابل افتتاح دارند نسبت به آماده کردن محل موردنظر با هماهنگی معاونت عمرانی اقدام کنند و شهرداران و دستگاه‌های خدمات رسان آمادگی لازم نیز داشته باشند.

غریبی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها نسبت به پیگیری پروژه‌های سفر در شهرستان از ادارات کل خود داشته و گزارشی در این خصوص حداکثر تا تاریخ ۱۰ اسفند به فرمانداری ارسال کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارسال لیست پروژه‌های قابل افتتاح در سال آینده با پیشرفت فیزیکی بالا به فرمانداری حداکثر تا تاریخ ۱۵ اسفند اقدام کنند.

فرماندار کنگان تصریح کرد: ضمناً پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن نیز در سال آینده قابلیت افتتاح دارد نسبت به ارسال لیست آن اقدام شود.

لزوم در دسترس بودن مدیران

وی گفت: با عنایت به مهم بودن ایام پیش رو و لزوم در دسترس بودن مدیران، نسبت به فعال کردن آیتم پشت خطی تلفن همراه خود اقدام کنند؛ ضمناً در این خصوص استعلامات لازم از مخابرات اخذ خواهد شد.

غریبی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به بررسی تمامی مصوبات اخذ شده در کار گروه‌ها و کمیته و جلسات اقدام و نسبت به پیگیری مصوبات جهت اجرا شدن آن تا قبل از پایان سال اقدام و گزارشی در این خصوص ارسال کنند.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش قیمت‌ها در شب عید، دستگاه‌های مرتبط با همکاری تعزیرات حکومتی نسبت به پایش بازار اقدام کنند.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی و صمت نسبت به جذب حداکثری اقلام تنظیم بازار در اسفند و فروردین ماه اقدام و با تشکیل گروه اقلام تنظیم بازار بخش مرکزی کنگان و سیراف در فضای مجازی نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند.

کد خبر 55523
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار