چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
۵۰۲ تخلف صنفی در شهرستان گناوه ثبت شد
گناوه- سرپرست اداره صمت گناوه گفت: در سال جاری از سه هزار و ۹۲۰ واحد صنفی شهرستان گناوه بازرسی شد که ۵۰۲ تخلف صنفی کشف و به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

حسین طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در حوزه صنعت تعداد ۲۲ فقره جواز تأسیس و سه فقره پروانه بهره برداری صنعتی جمعاً با سرمایه گذاری به میزان ۶۷۲ میلیارد ریال صادر شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌گناوه افزود: در بخش معدن نیز بجز ۲ معدن سنگ لاشه که از قبل فعال بوده‌اند مجوز جدیدی صادر شده است.

وی گفت: در خصوص تأیید سوخت مصرفی ماشین آلات و وسایل نقلیه سنگین راه سازی و غیره طی بازرسی‌های نوبه‌ای صورت پذیرفته، سوخت تعداد ۱۱۳ ماشین سنگین در سطح شهرستان مورد بازرسی و تأیید قرار گرفته است.

۵۲ مصوبه کمیسیون راهبردی نظارت

طیبی یادآور با اشاره به عملکردهای طی سال جاری در بخش اصناف گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۱۱ جلسه کمیسیون راهبردی نظارت به منظور پیگیری مسائل و مشکلات حوزه اصناف با ۵۲ مصوبه تشکیل شده که بخش قابل توجهی از مصوبات مذکور عملیاتی شده‌اند

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناوه ابراز داشت: واحد امور اصناف و اتاق اصناف شهرستان تاکنون تعداد ۸۶۲ پروانه کسب عادی و ایثارگران صادر، تعداد ۴۱۲ پروانه تمدید ،۲۵۰ مورد ابطال پروانه و تعداد هزار و ۴۲۱ مورد کارت عضویت صنفی تمدید کرده‌اند.

کشف ۵۰۲ تخلف صنفی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال

طیبی افزود: در سال جاری با همکاری اتاق اصناف مجموعاً از سه هزار و ۹۲۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمده که از این تعداد در مجموع ۵۰۲ تخلف صنفی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال کشف و به تعزیرات حکومتی شهرستان جهت رسیدگی نهایی ارسال شده است.

ثبت ۱۰۵ مورد گزارش مردمی

وی با تاکید بر لزوم استمرار بازرسی به منظور برخورد با واحدهای صنفی متخلف گفت: در این بازه زمانی تعداد ۱۰۵ مورد گزارش مردمی در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) از تخلفات واحدهای صنفی ثبت و با همکاری سایر دستگاه‌های دولتی مرتبط تعداد ۶۴ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی نیز صورت گرفته است.

حسین طیبی در راستای شفافیت عملکرد و ارائه بیلان کاری به همشهریان گفت: از ابتدای اجرای طرح سامانه جامع تجارت و انبارها و الزام همه اشخاص حقیقی و حقوقی به ثبت مراکز نگهداری کالای خود، تعداد پنج هزار و ۶۸ انبار در سطح شهرستان گناوه شناسایی و در سامانه‌های موصوف ثبت شده است.

طیبی در خصوص تسهیلات ارائه شده در بخش مشاغل خانگی و صنوف تولید کننده صنفی و صنعتی اظهار داشت: امسال تعداد ۱۹ نفر تولید کننده به مبلغ ۹۸ میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ و تعداد ۴۷ نفر نیز در بخش مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناوه در پایان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و آرزوی سالی سرشار از موفقیت و کامیابی برای همه هموطنان و همشهریان گفت: با توجه به ورود حجم گسترده‌ای از مسافر در ایام نوروز به شهرستان توقع داریم مردم به عنوان بازرس افتخاری مانند همیشه ضمن همکاری با واحد بازرسی و نظارت هر گونه تخلف صنفی را از طریق سامانه خبری ۱۲۴ به بازرسین حوزه اصناف اطلاع دهند.

کد خبر 56163
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار