شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
روزه‌داری تقوا را در انسان تقویت می‌کند
بوشهر- امام جمعه موقت بندر کنگان گفت: روزه‌داری تقوا را در انسان تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف قاسمی پنجشنبه‌شب در نشست برخط با موضوع ماه مبارک رمضان و آثار آن بر زندگی اظهار داشت: دوری از گناه، یکی از فواید روزه در زندگی است.

وی اضافه کرد: هدف و نهایت روزه برای این است که انسان‌ها با تقوا و با ورع شوند. برخی از اساتید مقام ورع را از مقام تقوا نیز بالاتر دانسته و معتقدند ورع یعنی اینکه فکر گناه به قلب، به فکر و به ذهن انسان نیز خطور نکند.

امام جمعه موقت بندر کنگان تصریح کرد: اگر انسان از گناهان پاک شود و از قید و بند گناهان دنیا نیز دور بماند هم به سعادت دنیا و هم به سعادت آخر می‌رسد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه محمّد رسول الله (ص) شهرستان کنگان دوری از گناه را یکی از فواید روزه در زندگی برشمرد و گفت: اصل اولیه در زندگی ما، انجام واجبات و ترک محرمات است بنابراین ما با روزه گرفتن، به واجب عمل کرده و در کنار آن، محرمات را ترک می‌کنیم.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه به شهدای رمضان اشاره کرد و گفت: ما در عصر خودمان، حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ شهید داریم که در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده اند.

وی افزود: شهید سید علی اندرزگو، شهید نوژه، شهید عباس دوران و شهیده انیس نوری از جمله شهدایی هستند که در حالی که روزه بودند به شهادت رسیدند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شهرستان کنگان اضافه کرد: وقتی به زندگی این شهیدان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این بزرگواران، غیر از ماه مبارک رمضان هم، هر هفته روزهای دوشنبه و پنج شنبه روزه- مستحبی- می‌گرفتند.

وی یادآور شد: بیش از پنج هزار شهید داریم که در وصیت نامه خود، ما را به روزه‌داری و شب زنده‌داری توصیه کرده‌اند که وقتی سیره این شهیدان را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که همه این شهدا اهل نماز شب بوده‌اند و در واقع همین ارتباط با خداوند است که باعث می‌شود انسان در همین دنیا نیز به سعادت برسد.

قاسمی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، سعادت و فرصتی است که نصیب ما شده است تا بتوانیم هرچه بیش‌تر از فرصت‌های معنوی این ماه بهره ببریم.

کد خبر 56753
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار