شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
زکات باعث ریشه‌کنی فقر در جامعه اسلامی می‌شود
بوشهر- امام جمعه اهل سنت سیراف گفت: اجرای کامل زکات باعث ریشه‌کنی فقر در جامعه اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ حسین افروز در خطبه نماز جمعه این هفته اهل سنت سیراف با اشاره به نقش زکات در اسلام اظهار داشت: اسلام به صورت یک مکتب صرفاً اخلاقی و یا فلسفی و اعتقادی ظهور نکرد بلکه به عنوان یک آئین جامع است که تمام نیازمندی‌های مادی و معنوی در آن پیش بینی شد.

وی اضافه کرد: از همان عصر پیامبر (ص) با تأسیس حکومت اسلام همراه بود و همچنین با توجه به اینکه اسلام توجه خاصی به حمایت از محرومان و مبارزه با فاصله طبقاتی دارد، روشن می‌شود که نقش بیت المال و زکات که یکی از منابع بیت المال است از مهمترین نقش‌ها است.

امام جمعه اهل سنت سیراف افزود: در آیات و روایات حدود و مقدار زکات آن چنان دقیق و حساب شده در دین مبین اسلام تعیین شده که اگر همه مسلمانان زکات اموال خویش را به طور صحیح و کامل بپردازند هیچ فرد فقیر و محروم در سرتاسر کشور اسلامی باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: برای وجوب زکات و همچنین سایر صدقات واجب، حکمت‌هایی است که به بعضی از آنها در روایات اشاره شده است و از جمله آن امتحان ثروتمندان است که آیا خداوند نزد ایشان عزیزتر و محبوب تر یا مال فانی دنیا است.

افروز اضافه کرد: ایمان و تصدیق به ثواب و بهشت و جزاهای الهی از روی صدق دارند یا نه و یا اینکه در ادعای بندگی پروردگار، راستگویند یا خیر.

وی بیان کرد: از جمله علت وجوب زکات پاک شدن نفس از رذیله بخل و شفا یافتن از بیماری‌های خانمان سوز است.

کد خبر 56767
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار