دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
خودروهای اورژانس در استان بوشهر افزایش می‌یابد
بوشهر- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افزایش تعداد خودروهای اورژانسی و تجهیز آن‌ها با تجهیزات پزشکی و فناوری‌های جدیدتر از برنامه‌های اورژانس است.

دکتر سید حسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، بسیار شلوغ و پرکار بود و با پاسخ دادن به سه هزار و ۳۳۸ تماس اورژانسی، اورژانس استان بوشهر در مقابل چالش‌های فصل گرما قرار گرفت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: از این تعداد تماس‌ها، ۲ هزار مورد مشاوره توسط پزشکان و کارشناسان متخصص در مرکز پیام استان بوشهر انجام شد که نشانگر اهمیت مشاوره پزشکی در این شرایط است.

موسوی عنوان کرد: اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر با بیش از ۸۰۰ مأموریت اورژانسی در خدمت جامعه بود که بیشترین مأموریت‌ها به علت حوادث ترافیکی و ترومای غیر مرتبط با حمل‌ونقل در استان بوشهر رخ داد.

رئیس اورژانس استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین در هفته گذشته، سه حادثه ویژه با تعداد مصدوم بالا در استان رخ دادند که در یکی از این حوادث به بیش از ۲۵ نفر مصدوم، امدادرسانی شد.

دکتر موسوی افزود: با توجه به نرخ رشد بالایی که در هفته گذشته در تعداد مأموریت‌های اورژانسی رخ‌داده است، اورژانس استان بوشهر تمهیدات لازم را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و پیشگیری از حوادث جدید در نظر گرفته است.

رئیس اورژانس با بیان اینکه برنامه‌ای برای افزایش تعداد مأموریت‌های اورژانسی در دستور کار قرارگرفته است، گفت: این برنامه به‌منظور پاسخ به نیازهای اضافی در مناطق حادثه‌خیز طراحی‌شده است.

دکتر موسوی اضافه کرد: در حوزه بهبود سیستم بهداشت و درمان برنامه‌ریزی و اجرای افزایش تعداد خودروهای اورژانسی و تجهیز آن‌ها با تجهیزات پزشکی و فناوری‌های جدیدتر از دیگر برنامه‌های اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر است.

وی گفت: با این کار، سرعت و دقت در عملیات اورژانسی افزایش می‌یابد و احتمال بقای بیماران در شرایط اورژانسی بهبود می‌یابد، همچنین، افزایش تجهیزات پزشکی و فناوری‌های جدید در خودروهای اورژانسی، کارگروه پزشکی را در شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تر راحت‌تر می‌کند و به آن‌ها امکان ارائه خدمات متناسب با نیاز بیمار را می‌دهد.

دکتر موسوی بر ارائه آموزش‌های ایمنی به جامعه و ترویج فرهنگ پیشگیری در برابر حوادث و تصادفات تأکید کرد و افزود: در خصوص مقابله با چالش‌های فصل گرما، همکاری با دیگر سازمان‌های مرتبط و ایجاد طرح‌های مشترک ضروری است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر اضافه کرد: توسعه شبکه‌های ارتباطی بین اورژانس، مردم و سایر سازمان‌های ذی‌ربط برای بهبود ارتباط، پاسخگویی سریع‌تر و هماهنگی بهتر در عملیات اورژانسی لازم و ضروری است.

دکتر موسوی افزود: با همکاری و هماهنگی بین گروه‌های اورژانس و سایر سازمان‌های ذی‌ربط، ایجاد طرح‌های مشترک و توسعه شبکه‌های ارتباطی، می‌توان به بهبود پاسخگویی سریع‌تر و ارائه خدمات بهتر به مردم در عملیات اورژانسی دست‌یافت.

کد خبر 57936
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار