چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد
بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: امام صادق (ع) نه‌تنها اسلام را احیا کردند بلکه فرهنگ کرامت بشریت، علم و فناوری را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در مراسم سخنرانی و مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و هفته جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: همه باید بکوشیم هویت ملی، دینی و تمدن ایرانی اسلامی را حاکم کنیم و به جهان معرفی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران نعمتی که است خداوند ایجاد کرده و افقش را بر جهان عرضه کرده است.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

وی با بیان اینکه همه به هر عنوان و شکل باید در حفظ و ارتقای انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنیم افزود: باید تمام سختی‌ها را برای رسیدن به اوج تمدن ایرانی تحمل کنیم و به قله این تمدن برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: امام صادق (ع) نه‌تنها اسلام را احیا کردند بلکه فرهنگ کرامت بشریت، علم و فناوری را احیا نموده و بصیرت عمومی را گسترش دادند به گونه‌ای که در حال حاضر با نگاه به معارف اسلامی متوجه آن می‌شویم.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) و امام باقر (ع) از سستی در بینش سیاسی که بعد از حکومت بنی‌امیه ایجادشده بود نهضت شکوفایی علم را راه انداختند و بسیاری از بزرگان پرورش دادند.

وی تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) در حوزه معارف دینی نهضت احیای حدیث را راه اندازی کرد و در حوزه فقه، اخلاق، در عرصه‌های ایمان پایه‌ها را قوی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه امام صادق (ع) معارف اسلامی را تقویت کردند گفت: احیای عرصه رفتارهای صحیح و تمدن‌آفرین از حضرت امام جعفر صادق (ع) است و همچنین آن حضرت چارچوب‌های اخلاقی عرصه علم و فناوری را دوباره احیا کردند.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: امام صادق (ع) در موضوع مدیریت اجتماعی در دو بخش علنی و محرمانه کارهای بزرگی انجام می‌داد.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظم نوین جهانی که آمریکا در سر می‌پروراند سراب است اضافه کرد: صهیونیسم و آمریکا از نظم نوین جهانی به دنبال تسخیر و تسلط بر ثروت جهانی هستند و همچنین به دنبال از بین بردن قدرت مقاومت مردم با جنگ رسانه‌ای هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: آمریکا مثل رژیم اشغالگر قدس در ساختار تشکیلاتش با نگاه امپریالیسم به دنبال تصرف ثروت‌های جهان برای خود است و این دو در یک افق حرکت می‌کنند و یک وحدت رویه استراتژیک دارند.

وی تصریح کرد: گروه دیگر کشورهای اروپایی دارای تاریخ استعمار مثل انگلیس و فرانسه هستند که این چند کشور به دنبال نظم نوین جهانی هستند و برای رسیدن به این خواسته شرایط را طوری رقم می‌زنند که مراکز قدرت تحت تصرفشان باشد و رژیمی بر روی کار بیاورند و به‌واسطه آن بر منابع ثروت تسلط پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: نظم نوین آینده جهان نظمی اقتصاد بنیان توسط همین سران استکبار برای چپاول ثروت‌ها به واسط ایجاد مراکز قدرت و سلطه بر قدرت کشورها است و با جنگ رسانه‌ای تمام اذهان جامعه را مدیریت می‌کنند تا هیچ‌کس قدرت مقاومت نداشته باشد.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: اگر مسلمانان دارای بصیرت، توجه به حوزه دانش و فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان و از طرف دیگر ایمان، تقوا و اخلاق را رعایت کنند، مهندسی نظم نوین جهانی را خلق خواهند کرد.

دکتر حسن ملکی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز ضمن خوشامدگویی و تقدیر از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر نگاه دلسوزانه و حمایت‌های عالمانه به حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر دارند.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

مراسم سخنرانی و مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و هفته جمعیت با حضور آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر، رئیس و اعضای هیأت رئیسه و جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در سالن اجتماعات شهید مفتح معاونت بهداشتی این دانشگاه برگزار شد.

کد خبر 57976
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار