شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
سازمان تبلیغات ظرفیت‌های بسیار خوبی برای کارهای فرهنگی دارد
بوشهر- نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مساجد پایگاه اصلی معنویت هستند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه‌ای است که ظرفیت خوبی برای کارهای فرهنگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه‌ای است که ظرفیت خوبی برای کارهای فرهنگی دارد.

نائب‌رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم ساماندهی مساجد استان، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که تبلیغات اسلامی لااقل در شهر بوشهر که مرکز استان است، باید انجام دهد، رسیدگی و سر و سامان دادن به مساجد استان است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما هر مقدار مراکز فرهنگی، فرهنگسرا و کانون فرهنگی درست کنیم جایگزین مسجد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه اصلی و معنوی هستند، اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بالقوه این ظرفیت را دارد که فضاهای فرهنگی شهر، و به ویژه مساجد را ساماندهی و مدیریت کند.

استفاده از ظرفیت روحانیون توانمند، متخصص و انقلابی

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون استان، تصریح کرد: بهتر است ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد شناسایی شده و روحانیون توانمند، متخصص و انقلابی که بتوانند زعامت مسجد را عهده‌دار شوند و پایگاه و پناهگاهی برای شعاع پیرامونی مسجد باشند، به کار گرفته شوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی سازمان تبلیغات اسلامی باید آموزش و پرورش باشد اضافه کرد: با اعزام روحانیون متخصص به آموزش و پرورش و تبیین ارزش‌های انقلاب، زمینه تربیت نسل انقلابی را فراهم کنیم.

نائب‌رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی و نیازسنجی تبلیغ افزود: در مساله تبلیغ معتقدم که حد و اندازه‌ای نمی‌توان برای تبلیغ تصور کرد، همان‌طور که قرآن در مساله جهاد می‌فرماید: واعدوا لهم مااستطعتم من قوه؛ که این البته تعمیم داده شده در رابطه با تبلیغ هم به همین شکل است؛ لذا در تبلیغ باید آسیب‌شناسی کرد، نیازسنجی کرد بعد متناسب با هر منطقه نسخه متناسب با آن بوم را اجرایی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ابتدای این نشست با بیان ظرفیت‌های سازمان تبلیغات در دوره تحولی خود به تناسب مقتضیات زمانه، بیان داشت: در دوره تحولی سازمان و با روی کار آمدن نیروی جوان متعهد انقلابی نسبت به ظرفیت‌هایی که در توان داریم در راستای تحقق توصیه‌های داعیانه حضرتعالی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محمد قادری ادامه داد: تقاضا داریم همیشه به تبلیغات اسلامی استان نگاه پدری و بزرگ‌تری داشته باشید و خودمان را سرباز شما خواهیم دانست.

کد خبر 58170
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار