سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
حجم آب ورودی به رودخانه حله افزایش می‌یابد
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح لایروبی، حجم آب ورودی به رودخانه حله افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح چهارشنبه در مراسم آغاز طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله ضمن گرامیداشت سوم خرداد و یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر اظهار کرد: خدمت به مردمی که افتخارات مهمی در ایام مختلف دفاع مقدس آفریدند، وظیفه و تکلیف همه ما است‌.

وی خاطرنشان کرد: امروز لایروبی دو شاخه شمالی و جنوبی رودخانه به منظور هدایت بهتر آب و انتفاع سه شهرستان بوشهر، دشتستان و گناوه انجام می‌شود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر نیز عملیات لایروبی زهکش‌های شهرستان دشتستان پس از ۲۰ سال آغاز شده و اجرای آن پروژه نیز به افزایش حجم آب ورودی به رودخانه حله منجر شده است.

محمدی زاده عنوان کرد: به دلیل رسوب گذاری رودخانه در سالیان متوالی و همچنین رشد گیاهان در مسیر رودخانه، عملیات لایروبی این رودخانه در دستورکار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

وی افزود: عملیات لایروبی در شاخه شمالی رودخانه حله توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود و فقط ماشین آلات آن توسط دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شود تا این خدمت با حداقل هزینه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: امیدواریم تا پیش از فصل بارندگی سال جاری، بخش عمده این پروژه در شاخه شمالی و جنوبی انجام شود تا مسیر جریان آب تالاب حله و خلیج فارس هموار شود.

کد خبر 58211
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار