جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
یک محکوم قصاص در استان بوشهر رهایی یافت
بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: جان یک محکوم به قصاص نفس در استان بوشهر با حضور خادمان امام رضا (ع) در منزل اولیای دم مقتول نجات یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک زندانی به مناسبت دهه کرامت و در قالب پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم»، نجات یافت.

وی تصریح کرد: همزمان با دهه کرامت و در قالب پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» خادمان حرم امام رضا (ع) همراه با پرچم متبرک آستان قدس رضوی در روستای تل سیاه استان بوشهر حضور یافتند و با جلب رضایت اولیای دم یک محکوم را از قصاص نفس رهایی دادند.

وی اضافه کرد: این زندانی پس از گذشت ۱۰ سال تحمل حبس با وساطت خدام حرم رضوی و با همکاری و کمک مسئولان قضائی، کمیته صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان، صلح‌یاران و معتمدان محلی شهرستان دشتستان از سوی اولیای دم بخشیده شد و با رهایی از قصاص به آغوش خانواده بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ ارزشمند دینی صلح و سازش و بخشش جز اولویت‌های دستگاه قضا به شمار می‌رود، زیرا از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مهرانگیز تاکید کرد: همانگونه که برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه تلاش صورت می‌گیرد، برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی و حتی جمعیت کیفری از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود استفاده می‌شود.

کد خبر 58280
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار