سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مراسم گرامیداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد در گناوه برگزار شد
گناوه- آئین گرامیداشت سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد النبی (ص) گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه یکشنبه شب در این آئین با گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و تسلیت ایام سالگرد رحلت امام راحل (ره) با اشاره به آیه ۵۶ سوره مائده اظهار داشت: خداوند متعال این بشارت را به مؤمنین می‌دهد که اگر عده‌ای به بهانه‌های واهی از دین خدا برگشتند و دین را رها کردند، ناراحت و نگران نباشید چون خداوند متعال گروه و قومی را به جای آنها می‌آورد که خداوند محبوب آنها و آنها محبوب خدا، در مقابل مؤمنان متواضع و خاشع و در مقابل کفار باعزت هستند، در راه خدا مجاهدت می‌کنند و ترسی از سرزنش ملامت کنندگان ندارند.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: امروز مصداق این آیه شریفه امامین انقلاب هستند و خداوند آنها را به جامعه ما ارزانی داشت و امام خمینی (ره) یک انسان الهی بود.

وی گفت: علامه شهید مطهری درباره امام خمینی می‌گوید که «من چهار ویژگی ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به راه انتخاب شده و ایمان به ملت را در امام دیدم».

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در مقابل مردم خاشع و خود را خادم می‌دانستند و در برابر مستکبران باعزت و اقتدار ایستاد و در شب ۱۵ خرداد که امام راحل را دستگیر کردند، به دستگیر کنندگان خود دلداری می‌داد هرگز هیچ گونه ترسی به خود راه نداد.

وی گفت: امام خمینی (ره) خود را خادم و خدمتگزار مردم می‌دانستند و می‌فرمودند که مردم ولی نعمت ما هستند و باید قدر این ولی نعمتان را بدانیم.

مراسم گرامیداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد در گناوه برگزار شد

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) می‌فرمود من قومی بهتر از ملت ایران سراغ ندارم افزود: ملت ایران برای دفاع از مکتب اهل بیت (ع)،خط امام زمان و حمایت از امام زمان خود هزاران شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب و کشور کردند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد، حلقه وصل تمام حوادث تاریخی و نهضت‌ها در دو قرن اخیر ایران است.

وی با اشاره به نهضت‌های صورت گرفته در ایران در دو قرن اخیر گفت: نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه، نهضت ملی شدن نفت برای حذف نظام سیاسی یک کشور نبود اما قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ حلقه وصل به این نهضت‌ها است و امام خمینی (ره) آن را مقطع انقلاب اسلامی بر شمردند.

وی گفت: بر اساس آیات هدف مشترک انبیا الهی جامع عمل پوشاندن به دستورات الهی و عبادت خدا و دیگری اجتناب از طاغوت است.

مراسم گرامیداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد در گناوه برگزار شد

امام جمعه گناوه اضافه کرد: در سال ۴۲ امام خمینی (ره) مبارزات خود بر علیه رژیم ستمشاهی را آغاز کرد و قیام ۱۵ خرداد در حقیقت مبارزه با طاغوت است که از اهداف انبیا الهی است.

وی بیان کرد امام خمینی (ره) مبارزه خود را با طاغوت در ۱۵ خرداد آغاز و به دستورات الهی جامه عمل پوشاند.

وی با گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد تصریح کرد: بیش از چهل سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و دشمنان توطئه‌ها، تهدیدها و دسیسه‌های فراوانی برای ضربه این نظام مقدس به کار برده‌اند اما با همه دشمنی‌هایی که علیه نظام مقدس اسلامی وجود دارد عنایات الهی و اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) انقلاب توانسته به راه خود ادامه می‌دهد.

قرائت آیاتی از قرآن کریم و مداحی یکی از مداحان اهل بیت (ع) از دیگر بخش‌های این آئین بود.

کد خبر 58591
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار