یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
احتمال افزایش بیماری‌های گوارشی در بوشهر با آغاز فصل گرما
بوشهر- معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: هر ساله با آغاز فصل گرم سال، خطر بروز بیماری‌های اسهالی و عفونت‌های گوارشی به‌ویژه وبا افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا حاجیونی صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در بین بیماری‌های گوارشی در ایام گرم سال، بیماری وبا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ضرورتاً با حساسیت بیشتری توسط سیستم‌های بهداشتی موردتوجه قرار می‌گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: وبا یک عفونت اسهالی حاد است که به دنبال خوردن آب یا غذای آلوده به باکتری ویبریوکلرا ایجاد می‌شود و بسته به جمعیت و منطقه درگیر این بیماری به سرعت گسترش می‌یابد.

وی گفت: انتقال این بیماری، کاملاً با شرایط بهداشتی نامناسب مثل عدم دسترسی کافی و مناسب به آب سالم و دفع غیربهداشتی فاضلاب مرتبط است و دارای سرایت‌پذیری بسیار بالایی است.

وی عنوان کرد: اگرچه اغلب افراد آلوده با علائم بالینی خفیف با موفقیت درمان می‌شوند لیکن در مواردی نیز به دنبال بروز اسهال حاد آبکی شدید می‌تواند در مدت کوتاهی منجر به مرگ بیمار شود.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت از دیدگاه این مقام بهداشتی این است که شهرستان بوشهر به علت شرایط آب و هوایی و تعریف استاندارد سازمان جهانی بهداشت جز مناطق اندمیک (بومی) وبا است.

دکتر حاجیونی تأکید داشت: بدین خاطر هم‌اکنون پیشگیری و کنترل این بیماری با به‌کارگیری یک استراتژی چندبخشی همچون اجرای نظام مراقبت بیماری، تأمین آب سالم، دفع بهداشتی فاضلاب، رعایت اصول بهداشتی، جلب همکاری و مشارکت جامعه و اجرای اقدامات درمانی مناسب در مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در حال اجرا است.

کد خبر 58720
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار