دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
تامین مالی و تسهیلات از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی بوشهر است
بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تامین مالی و تسهیلات از مهمترین مشکلات و چالش‌های مطرح شده توسط واحدهای تولیدی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۶ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مستقیم مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل با ۱۵۴ مصوبه برای تسهیل‌گری، رفع موانع و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی این استان تشکیل و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در این بازه زمانی با پیگیری‌های مستمر دبیرخانه کارگروه تسهیل، بیش از ۵۰ درصد مصوبه‌ها با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های دولتی اجرایی شده است و مابقی در دست اقدام است.

وی افزود: در سال جاری دبیرخانه کارگروه تسهیل به عنوان یک ابزار مناسب برای رسیدگی به موضوعات و مشکلات بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در حوزه صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری به مشکلات ۱۳۵ پرونده به صورت ویژه رسیدگی و تصمیم‌گیری کرده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور احیای واحدهای راکد، ایجاد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون موضوعات مطرح شده شامل ۶۳ درصد در زمینه پیگیری تسهیلات برای تأمین منابع مالی سرمایه در گردش و ثابت، ۱۶ درصد امهال بدهی معوق بانکی، هفت درصد امور زیربنایی نظیر تأمین آب، برق و گاز، سه درصد تأمین زمین مورد نیاز، ۱۱ درصد مجوز تأسیس و استعلامات لازم از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوطه بوده است.

کد خبر 58889
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار