سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
۴۵ درصد از پست‌های سازمانی در استان بوشهر خالی است
بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: ۴۵ درصد از پست‌های سازمانی در استان بوشهر خالی است که از استان‌های پایین جدول در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاپری زارعی ظهر پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: جمع نیروهای دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان بوشهر به غیر از نهادهای نظامی ۳۶ هزار و ۳۵۵ نفر است که ۵۵ درصد مرد و ۴۵ درصد زن هستند.

وی اضافه کرد: از نظر محل خدمت، ۲۵ درصد در شهرستان بوشهر، ۶ درصد تنگستان، ۱۸ درصد دشتستان، هفت درصد دشتی، چهار درصد شهرستان جم، پنج درصد شهرستان دیر، هشت درصد گناوه، چهار درصد دیلم، چهار درصد عسلویه، هفت درصد کنگان و ۱۲ درصد در ستاد هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: شهرستان بوشهر ۳۷ درصد نیروها را به خود اختصاص داده است که بیانگر آن است که تراکم نیرو را در ستاد و مرکز استان داریم و در شهرستان‌ها با کمبود نیرو روبرو هستیم.

وی در مورد وضعیت استخدامی نیروها نیز بیان کرد: ۵۹ درصد از این نیروها به صورت رسمی، ۱۴ درصد به صورت پیمانی، ۱۰ درصد قراردادی و ۱۰ درصد هم سایر موارد است.

۷۰ درصد نیروی انسانی جوان هستند

پاپری با اشاره به اینکه ۵۲ درصد از نیروهای دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر دارای مدرک لیسانس هستند تصریح کرد: ۱۷ درصد نیروها فوق لیسانس هستند که بیانگر سطح سواد بالای استان است.

وی با اشاره به ۷۰ درصد نیروی انسانی استان در قشر جوان هستند گفت: ۵۵ درصد پست‌ها پر هستند و ۴۵ درصد از پست‌های سازمانی در استان بوشهر خالی است که از استان‌های پایین جدول پست‌های سازمانی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر تاکید کرد: ۲ هزار و ۴۶۸ پست مدیریتی در استان وجود دارد که هزار و ۸۸۶ دارای متصدی است و ۵۸۰ مورد یعنی ۲۴ درصد بدون متصدی است.

محدودیت انتقال نیروی انسانی

وی ساماندهی نیروی انسانی را ضروری دانست و گفت: استان بوشهر استان کم‌برخورداری است و از نظر اشغال پست‌های سازمانی با وضعیت خوبی روبرو نیستیم که باید محقق شود.

پاپری زارعی ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌های مختلف را ضروری دانست و اضافه کرد: هر گونه انتقال نیروی انسانی از دستگاه‌های اجرایی به خارج از استان ممنوع است.

وی خواستار ارائه بسته‌های تشویقی برای انتقال نیروی انسانی به داخل استان شد و افزود: شهرستان‌ها خالی از نیرو شده است و انتقال نیرو به مرکز استان نباید انجام شود.

کد خبر 58900
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار