دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
ذخیره خون در استان بوشهر مطلوب است/ شناسایی گروه خونی نادر
بوشهر- مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از شناسایی گروه خونی نادر در این استان خبر داد و گفت: ذخیره خون در استان بوشهر مطلوب و پاسخگوی نیازها است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا باستین صبح جمعه در جمع خبرنگاران با تقدیر از اهداکنندگان خون در استان اظهار داشت: شاهد افزایش ۱۵ درصدی میزان اهداکنندگان خون در استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به مراجعه ۱۰ هزار نفر برای اهدای خون در استان بوشهر طی سال جاری بیان کرد: خون اهدایی برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، تصادفات و جراحی‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون بیشترین نیازمندی انتقال خون استان بوشهر به گروه‌های خونی منفی است.

راه‌اندازی مجمع خیرین انتقال خون

باستین از راه‌اندازی مجمع خیرین انتقال خون استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: اکنون چهار مرکز انتقال خون در بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان فعال است و به‌زودی پایگاه انتقال خون شهرستان دیلم راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از تکمیل ساختمان‌های این مجموعه خبر داد و بیان کرد: برای نوسازی و تکمیل ساختمان‌های انتقال خون در شهرهای بوشهر و دشتستان ۹ میلیارد تومان تخصیص یافت.

باستین با بیان اینکه قبلاً یکی از مشکلات مهم استان بوشهر تولید فرآورده‌های خونی بود گفت: برای تولید فرآورده‌های خونی قبلاً به استان‌های دیگر مراجعه می‌شد که با تجهیز آزمایشگاه انتقال خون بوشهر این مشکل برطرف شد.

شناسایی ۲ گروه خونی نادر

وی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه تولید فرآورده‌های خونی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص یافت.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از شناسایی گروه خونی نادر در استان خبر داد و بیان کرد: این گروه‌های خونی نادر به بانک خون کشور افزوده شد.

باستین با اشاره به ضرورت تجهیز و راه‌اندازی اتوبوس خون‌گیری استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای این مهم مصوب شد، ولی تاکنون پرداخت نشده است.

کد خبر 58931
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار