جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
نظام مسائل استان بوشهر با مشورت فعالان فرهنگی تدوین شد
بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: نظام مسائل استان بوشهر با مشورت فعالان فرهنگی تدوین شده و در حوزه سیاست‌ها و مسائل به تبیین برنامه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این سازمان در عرصه تبیین رسالت مهمی را بر عهده دارد و بر همین اساس برنامه‌های مختلفی تدوین شده و در طول سال اجرا می‌شود.

وی تکیه بر تحقق زیست بوم فعالیت‌های ساختاریافته فرهنگی را یکی از برنامه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت اقشار تأثیرگذار نظیر رسانه‌ها، بانوان و نوجوانان در این راستا در دستور کار سازمان تبلیغات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تشکیل معاونت تبلیغ نوین در سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: برنامه‌های متنوعی توسط این معاونت تولید و اجرا شد که مورد توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت.

تشکیل قرارگاه‌های دانش‌آموزی

وی ارتقای سطح ساختاری برای بانوان را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: در ساختارهای استانی جایگاه ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده است. بوشهر از استان‌های برتر کشور در زمینه برنامه‌های فرهنگی و نقش‌آفرینی بانوان بوده و یک الگو در کشور محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام قادری از تشکیل قرارگاه‌های دانش‌آموزی برادران و خواهران خبر داد و اضافه کرد: در تبلیغات اسلامی بنایی بر تصدی امور نداریم و مردمی‌سازی در دستور کار است و کنشگری مردمی از اولویت‌های این سازمان است.

وی اجرای کارهای علمی در حوزه تبلیغ دینی را یک موضوع مهم خواند و تاکید کرد: به اذعان فعالان فرهنگی، تحول بزرگی در این حوزه صورت گرفته است که تلاش داریم با ادامه این روند و ارتقای سطح علمی فعالیت‌ها زمینه‌ساز تحقق برنامه‌ها باشیم.

تشکیل اتاق وضعیت فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تشکیل اتاق وضعیت فرهنگی استان بوشهر تاکید کرد: نظام مسائل استان بوشهر با مشورت فعالان فرهنگی تدوین شده و در حوزه سیاست‌ها و مسائل به تبیین برنامه می‌پردازد.

وی جهاد تبیین در امیدآفرینی و سبک زندگی و خانواده را از اولویت‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: ریزمسئله‌ها و برنامه‌های عملیاتی در این حوزه تدوین شده و برنامه‌های خوبی در استان اجرا می‌شود.

تحقق شعار نشر خوبی‌ها

حجت‌الاسلام قادری تحقق شعار نشر خوبی‌ها را یک اولویت مهم دانست و تصریح کرد: این برنامه در ۶ مرحله اجرا می‌شود که شامل شناخت خوبی‌ها، شناساندن خوبی‌ها، دیدن خوبی‌ها، اعلان خوبی‌ها، دعوت به خوبی‌ها و قدردانی و تکریم خوبی‌ها است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مسجد و محله‌محوری در استان صورت گرفته است افزود: یکی از امامان محله استان بوشهر در مراسم محوری سازمان تبلیغات به عنوان امام محله برتر کشور انتخاب و تجلیل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در ۲۰ محله بوشهر که دارای آسیب‌های اجتماعی بودند، روحانی‌هایی برگزیده شدند و مشغول به فعالیت هستند. ۸۰ روحانی نیز در شبکه امامت در حال نقش‌آفرینی هستند.

وی معرفی بوشهر به عنوان پایتخت مقاومت و استکبارستیزی را از دیگر برنامه‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: این استان دارای سابقه ۵۰۰ ساله در زمینه مقاومت است که در این زمینه برنامه‌های خوبی را داریم.

کد خبر 59055
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار