شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
تامین مسکن محرومان در بخش ریگ با جدیت پیگیری می‌شود
بوشهر- بخشدار ریگ شهرستان گناوه با اشاره به اهمیت ساماندهی مشکلات مسکن محرومان و نیازمندان گفت: در همین راستا در بخش ریگ شهرستان گناوه تاکنون اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی ظهر سه شنبه در نشست کارگروه تأمین مسکن روستایی بخش ریگ شهرستان گناوه اهمیت ساماندهی مشکلات مسکن محرومان و نیازمندان را یادآور شد و افزود: در همین راستا در بخش ریگ تاکنون اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

بخشدار ریگ با اشاره به اجرای طرح هادی گفت: این طرح یکی از عوامل مؤثر در توسعه روستاها و کمک به رونق مسکن و حل مشکل متقاضیان مسکن روستایی است و اجرای این طرح می‌تواند موجبات توسعه و عمران و آبادی روستاها را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که تولید مسکن یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است ضرورت است دستگاه‌های دولتی از قبیل بنیاد مسکن نسبت به واگذاری اراضی دولت در محدوده طرح هادی روستاها به متقاضیان واجد شرایط با اولویت ساکنین همان روستا اقدام کنند.

بخشدار ریگ گفت: ادارات منابع طبیعی و امور اراضی نسبت به واگذاری اراضی که در مجاورت طرح هادی روستاها بخش قرار دارند و امکان اختصاص آنها به نهضت ملی مسکن وجود دارد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری کنند.

وی همچنین نظارت بر ساخت و سازها را به عنوان یکی از مسائل مهم در حوزه مسئولیت دهیاران عنوان کرد و خواستار نظارت بیشتر بر امر ساخت و ساز روستایی و رعایت مقاوم سازی بناها شد.

در ادامه نشست دهیاران مسائل و مشکلات خود را در حوزه مسکن روستایی عنوان و در این رابطه نقطه نظرات و پیشنهادات لازم را مطرح کردند که در ادامه جلسه مسئولین ضمن پاسخگویی به سوالات مطروحه، نکاتی در خصوص دستورالعمل‌ها و ضوابط ساخت و سازها و اجرای طرح هادی بیان داشتند و در پایان تصمیماتی در خصوص حل مشکل مسکن نیازمندان و متقاضیان واجد شرایط زمین در مناطق روستایی و نحوه واگذاری به آنها اتخاذ شد.

کد خبر 59057
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار