شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مردان دیری ۸۲ هزار خدمت رایگان بهداشتی دریافت کردند
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از ارائه بیش از ۸۲ هزار خدمت بهداشتی به مردان میانسال و سالمند ساکن این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آدمیت‌نسب ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت سلامت مردان اظهار کرد: امروزه توجه به سلامت مردان یکی از دغدغه‌های نظام سلامت بوده و این امر موضوعی است که در ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به دوره‌های ارائه خدمات بهداشتی به گروه‌های هدف گفت: به گروه هدف سالمند در دوره‌های سالانه و گروه هدف میان سالان در دوره‌های سه ساله خدمات بهداشتی ارایه می‌شود.

وی افزود: طی دوره‌های مراقبت، مردان سالمند (۶۰ سال و بالاتر) دیّری تعداد ۹ هزار و ۴۵ و نیز مردان میانسال (۳۰ تا ۵۹ سال) تعداد ۷۳ هزار و ۱۷۳ خدمت و مراقبت بهداشتی شامل خطرسنجی و پیشگیری ازسکته‌های قلبی و مغزی، تن سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه‌ای، ارزیابی فعالیت بدنی، ارزیابی سلامت روان، ارزیابی استعمال دخانیات و اندازه‌گیری فشارخون، با مراجعه به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به صورت رایگان دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با بیان اینکه حفظ سلامت در مردان بر کیفیت زندگی خانواده‌ها تأثیرگذار است، گفت: مردان در همه گروه‌های سنی، نسبت به زنان در معرض عوامل خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات بد مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است در نتیجه مرگ و میر بالاتری دارند.

آدمیت‌نسب افزود: تلاش برای تأمین سلامت جسمی و روانی مردان و حساس‌سازی آنان نسبت به سلامت خود و افزایش دسترسی به اطلاعات سلامتی، هدف نهایی برنامه سلامت میان سالان و سالمندان است که به جد توسط همکاران زحمتکش در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: افراد جامعه باید نسبت به ایجاد تغییرات مناسب در عادت‌ها و شیوه زندگی ازجمله داشتن تغذیه سالم، داشتن تحرک و فعالیت بدنی مناسب، عدم مصرف دخانیات و مواد الکلی، اهتمام جدی داشته و به سلامت مردان جامعه نیز حساس‌تر باشند.

کد خبر 59059
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار