شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
کوزه عتیقه دوره اشکانیان در بوشهر کشف شد
بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با هوشیاری مأموران پاسگاه انتظامی «بخش شیف» شهرستان بوشهر یک کوزه عتیقه مربوط به دوره اشکانیان کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر سوسنی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی بخش شیف هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی مردی میانسال که با مشاهده پلیس تغییر مسیر دادند مظنون شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: مأموران انتظامی بلافاصله وارد عمل شدند که در حین تعقیب و مراقبت اقدام به پرتاب کوله پشتی خود نمود و از محل متواری شد.

وی با بیان اینکه مأموران در بررسی از کوله پشتی یک عدد کوزه عقیقه کشف کردند، گفت: کوزه کشف شده حسب دستور مقام قضائی به اداره میراث فرهنگی استان انتقال شد.

سردار سوسنی در ادامه ضمن اشاره به اینکه کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کوزه عتیقه را متعلق به دوره اشکانیان اعلام کردند، بیان داشت: ارزش این اثر باستانی ۲۰۰ میلیارد ریال توسط کارشناسان مربوطه برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر قاچاق اشیا عتیقه را تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه برشمرد و از شهروندان خواست؛ برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 59066
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار