شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
ایجاد شهرک خرمای جنوب کشور در دشتستان
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم ایجاد شهرک خرمای جنوب کشور در دشتستان تاکید کرد و گفت: رونق بازار خرما یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه‌شنبه در آئین معرفی امام جمعه جدید سعدآباد با بیان اینکه نماز جمعه یک آئین الهی فوق‌العاده است اظهار داشت: نماز جمعه کانون وحدت و اجتماع مؤمنان است و این آئین عبادی و سیاسی از نماز عید قربان و فطر مهم‌تر و برتر است.

وی موزش معارف دینی، آموزه‌های مختلف الهی و ائمه طهارت علیه‌السلام و ارائه مقتضیات اجتماعی و سیاسی را از ویژگی نماز جمعه برشمرد و افزود: امام جمعه واسطه بین مردم و نظام اسلامی است.

امام جمعه بوشهر از تشکیل شورای مشورتی راهبری ائمه جمعه استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تشکیل این شورا می‌تواند اثرات مثبت و مهمی را داشته باشد.

وی منطقه سعدآباد را در تاریخ جنوب بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: بخش سعدآباد از ظرفیت مهمی در بخش‌های مختلف برخوردار است.

پژوهش در زمینه منطقه سعدآباد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر تحقق و پژوهش در زمینه منطقه سعدآباد گفت: سعدآباد در حوزه‌های علمی، اقتصادی، کشاورزی و سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که لازم است پژوهش‌های علمی حسب ظرفیت آمایش حوزه جغرافیا در دستور کار قرار گرفته است.

امام جمعه بوشهر تاریخ ضد استعماری و استکبارستیزی سعدآباد را باشکوه دانست و تصریح کرد: سعدآباد در تاریخ دارای علما و شخصیت‌های مهمی بوده که سبب افتخار استان بوشهر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، دشتستان و سعدآباد را مایه عزت و افتخار استان بوشهر دانست و افزود: دشتستان از ظرفیت و توانمند بالایی در عرصه‌های مختلف برخوردار است که قطب تولید خرما از جمله توانمندی دشتستان است.

وی با بیان اینکه اکنون بخشی از محصول خرما کشاورزان دشتستان هنوز به فروش نرفته است تأکید کرد: ایجاد شهرک خرما جنوب کشور در دشتستان راهکار مهمی در عرصه رفع مشکلات و رونق بخشیدن به این محصول در استان است.

در این نشست ضمن معرفی حجت‌الاسلام شهبازی به عنوان امام جمعه شهر سعدآباد، از خدمات حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی امام جمعه قبلی سعدآباد قدردانی شد.

کد خبر 59074
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار