یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
حماسه ی حسین(ع) منظومه ی «تبیین»

جهاد امام حسین(ع) و یارانش ، جنگ با شمشیر نبود چرا که تا واپسین لحظات واقعه ی عاشورا ، حسین (ع) اذن جنگ نداد. نبرد امام حسین (ع ) و یاران مظلومش ، مجموعه ای شگرف از فرهنگ سازی «شهادت و ظلم ستیزی» بود . فرهنگی که کربلا را به وسعت تاریخ بسط داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین : جهاد امام حسین(ع) و یارانش ، جنگ با شمشیر نبود چرا که تا واپسین لحظات واقعه ی عاشورا ، حسین (ع) اذن جنگ نداد. نبرد امام حسین (ع ) و یاران مظلومش ، مجموعه ای شگرف از فرهنگ سازی «شهادت و ظلم ستیزی» بود . فرهنگی که کربلا را به وسعت تاریخ بسط داد. از شهادت طفل شش ماهه ی امام حسین(ع) تا ایستادگی های عباس و جوانان بنی هاشم ، قرار بود سینه به سینه و خط به خط نقل شود تا پهنه ی تاریخ ، اصل اسلام واقعی را بشناسد و راه کربلا به ظهور منجی ختم شود.مکتب حسین (ع) آنچنان گیراست که سرلوحه ی زندگی همه ی مظلومان عالم است.


حسین (ع) را باید شناخت

 

عجیب ترین قسمت از واقعه ی عظیم عاشورا ماندگاری آن است، اتفاقی که قریب به ۱۴۰۰ سال قبل افتاده است اما هنوز ، مسلمانان جهان هر ساله در روزهای محرم با شور و نوای خاص خودشان این بخش از تاریخ را  احیا می کنند.به راستی راز مانایی حسین(ع) در چیست؟ حسین (ع) نماد صبر و استقامت بود، نماد ایثار و فداکاری، سازش و کرنش، حقانیت و حق طلبی، حسین(ع) خوب می دانست که با ۷۲ نفر در ظاهر ، مقابل لشکریان باطل پیروز نخواهد شد ، او خوب می دانست جهاد او جهاد قدرت طلبی و فتح نبود بلکه جهاد «تبیین» و زنده نگهداری ارزش ها بود.حسین (ع) ، اسطوره ی ظلم ستیزی و خداپرستی است و این ویژگی هاییست که قلب هر انسانی را تسخیر می کند .

کد خبر 60644

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار