شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
پساب فاضلاب بوشهر برای تولید چوب و تامین نیاز صنعت استفاده می‌شود
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: پساب فاضلاب بوشهر برای جنگل‌کاری و تولید چوب و تامین نیاز صنعت استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح جمعه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن شبکه فاضلاب در مناطق و محلات جنوبی شهر بوشهر تخصیص یافته و مجری و پیمانکار این طرح تعیین شده است.

وی استفاده از پساب فاضلاب برای توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری و تأمین آب واحدهای صنعتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: بازگشت پساب فاضلاب پس از تصفیه به چرخه مصرف یکی از اولویت‌ها است و در این راستا طرح جنگل‌کاری و تولیدی با استفاده از پساب فاضلاب بوشهر آغاز شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه استفاده از پساب فاضلاب در حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی مؤثر است گفت: اکنون قرارداد استفاده از پساب فاضلاب با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حاشیه تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر در حال انعقاد است.

وی با بیان اینکه سال‌ها پساب فاضلاب بوشهر بدون استفاده به هدر می‌رفت تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت به‌عنوان یک منبع پایدار آب واحدهای تولیدی و صنعتی به‌شمار می‌رود و از آن طرف ضمن جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، یکی از ظرفیت‌ها برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله جنگل‌کاری و تولید چوب محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ۱۷ طرح در جلسه کارگروه امور زیربنایی خبر داد و اظهار داشت: در تصویب این طرح‌ها اراضی مورد نیاز آنها برای واگذاری مورد توجه قرار دارد که بخشی از آنها در زمینه طرح نهضت ملی مسکن است.

وی جایگاه شورای برنامه‌ریزی و توسعه را در ابعاد گوناگون توسعه‌ای مهم دانست و بیان کرد: در اجرا ۱۷ طرح مصوبه امور زیربنایی ضمن واگذاری اراضی به طرح‌های اقتصادی، بهداشت و درمان، گردشگری و تولیدی، اراضی جدید به شهرها برای تسریع در طرح نهضت ملی مسکن افزوده شد.

استاندار بوشهر در ادامه با اشاره به ابلاغ اعتبارات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: اعتبارات این تبصره به توسعه اشتغال‌زایی، حمایت از واحدهای تولیدی، طرح‌های حوزه فرهنگی، کانون‌های قرآنی، علم و فناوری، پروژه‌های دانش‌بنیان و تکمیل طرح‌های صنعتی استان بوشهر پرداخت می‌شود.

محمدی‌زاده نرخ سود تسهیلات تبصره ۱۸ را ۴ و ۱۸ درصد دانست و بیان کرد: تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی با نرخ سود ۴ درصد و طرح‌های مشمول نهضت احیا واحدهای صنعتی با مشارکت بانک‌ها با نرخ سود ۱۸ درصد تعیین شده است.

کد خبر 61015
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار