دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
اجرای فاز دوم طرح شهیدسلیمانی برای مهار موج چهارم کرونا در اردبیل
اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با هدف مهار موج چهارم کرونا و کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان اردبیل اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی با جدیت به صورت فوری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با حضور بسیجیان و نیروهای فعال پایگاه‌های محلات در پاییز گذشته کنترل موج سوم کرونا را با سخت‌کوشی تمام شاهد بودیم که از تجربه به دست آمده در خیز چهارم نیز استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از امروز بسیجیان و مجموعه سپاه استان در قالب پایگاه‌های محله‌محور رصد، پایش و بیماریابی را به صورت خانه به خانه انجام خواهند داد تا در کنار حمایت معیشتی و قرنطینه خانگی، مراحل کنترل بیماری را در خیز چهارم شاهد باشیم.

استاندار اردبیل به شرایط سخت خیز چهارم با تداخل کرونای انگلیسی را با سرعت انتشار بالا یادآور شد و گفت: ۷۰ درصد شیوع کرونا در این مرحله سخت‌تر از خیز سوم و دوم است و اگر همراهی عموم مردم را شاهد نباشیم، تا اردیبهشت ماه نمی‌توانیم بر خیز چهارم غلبه کنیم.

بهنام‌جو به تعداد ۳۶۷ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و افزایش تخت‌ها و مراکز بیمارستانی و استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های شخصی و غیردولتی را یادآور شد و افزود: به دنبال خریدهای اسفند و دید و بازدیدهای ایام عید، خیز چهارم زودتر از آنکه فکر کنیم وارد استان اردبیل نیز شده است و در اردبیل و نمین وضعیت قرمز و سایر شهرها نیز وضعیت نارنجی را نظاره‌گر هستیم که اگر هموطنان افزایش رعایت دستورالعمل‌ها را در برنامه کاری خود قرار ندهند، شرایط بحرانی‌تری را نیز تجربه خواهیم کرد.

خیز تند کرونا با افزایش بیماران بستری و مراجعات سرپایی

این مسئول ممنوعیت ترددها و برگزاری عروسی، مراسم ختم و تعطیلی رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده با توجه به سرعت بالای انتقال ویروس کرونا افزایش بیماران سرپایی و بستری را شاهد باشیم تا آتش کرونا شعله‌ورتر شده و وضعیت بحرانی را رقم بزند.

بهنام‌جو اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری از امروز محدودیت صنوف مختلف را از آموزشگاه‌های رانندگی گرفته تا سالن‌های ورزشی، مراکز طبخ غذا، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و پاساژها و بازارهای سرپوشیده و… را شاهد هستیم که بیشتر از این باید این محدودیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید سطح استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم و در کنار آن مراقبت‌ها به صورت محله‌محور و تشدید بیماریابی در روستاها انجام شود تا از این وضعیت بحرانی در دو تا سه هفته آینده گذر کنیم.

کد خبر 21759
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار