دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
۳۶ ‌درصد نمونه های pcr کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مثبت شد
یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت‌: ‌۳۶ ‌درصد نمونه های pcr کرونا در استان مثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران، افزود: امروز از ۸۹۷ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۳۶ درصد موارد مثبت بود.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد مثبت pcr در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام بود، تصریح کرد: همچنین از ۲۲۷ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت بوده و عمدتاً در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و باشت ثبت شد.

یزدان پناه از افزایش شمار جان باختگان کرونا در استان به ۵۹۵ نفر خبر داد و گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هم استانی بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند.

یزدان پناه افزود: هم اکنون ۴۸۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۰۶ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: روند افزایشی کرونا در استان از اسفند ماه شروع و همزمان با سفرها و جابجایی‌های گسترده نوروزی شهروندان به استان شتاب گرفته و در مسیر صعودی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به افزایش موارد بستری در هفته‌های اخیر، روند افزایش مرگ و میر در طی یک تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت که می‌تواند صدمات جبران ناپذیر به سلامت مردم استان وارد شود.

کد خبر 23807
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار