دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
تهدیدات زیستی از اولویت‌های موردتوجه در استان سمنان است
سمنان- معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل بابیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعات متعددی را در بردارد، گفت: تهدیدات زیستی از اولویت‌های موردتوجه در استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رسول رحیمی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تهدیدات زیستی از اولویت‌های موردتوجه در استان سمنان است، ابراز داشت: این استان ۲۵ درصد مناطق حفاظت‌شده کشور را به خود اختصاص داده است لذا این مهم می‌طلبد تا طرح‌های پدافندی نیز در این مناطق در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه استان سمنان در حوزه‌های تولید نمک، سولفات سدیم، گچ، میزان نرخ باسوادی، تعداد شهرک‌های صنعتی و سایر موارد رتبه‌های شاخص و برتر کشوری را دارد، افزود: علاوه بر موارد فوق سمنان طی سال ۱۴۰۰ در رونمایی و عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل نیز پیشرو و پیشتاز بوده است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل بابیان اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل سند راهبردی و عملیاتی با چشم‌انداز بلندمدتی که این مهم در استان صورت گرفته است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا در سال ۱۴۰۱، برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی بر اساس این سند صورت گیرد.

رحیمی بابیان اینکه سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون و احتمال وقوع پیک ششم همه‌گیری این ویروس یکی از مسائل مهم امروز کشور است، تصریح کرد: می‌بایست با اقدامات پیشگیرانه از وقوع پیک ششم و همه‌گیری آن جلوگیری کنیم.

وی بابیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم برگزاری تجمع‌ها و زدن ماسک، از مؤلفه‌هایی که در پیشگیری از موج ششم تأثیرگذار است، افزود: در بحث هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های استان و پیشگیری، طرح شهید سلیمانی بسیار ارزشمندی که باید تقویت شود.

کد خبر 39423
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار