دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
افزایش ۶ برابری مراجعات به بیمارستان‌های خوزستان
اهواز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی سطح مناسبی ندارد، گفت: میزان مراجعه به بیمارستان‌ها ۶ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری پیش از ظهر امروز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۶ برابر شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده و در این مدت موارد بستری و فوت سه برابر شده است؛ اگرچه هنوز تعداد موارد فوت زیاد نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: البته دو هفته پس از افزایش موارد بیماری، موارد بدحال خود را نشان می‌دهند و سپس موارد مرگ هم بیشتر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده نیاز به تخت بستری خواهیم داشت، اظهار کرد: وضعیت موارد بستری و ترخیصی تقریباً نزدیک به هم است اما یکی دو هفته بعد با افزایش بیماران بدحال، تخت‌های بیشتری اشغال می‌شوند که از این رو باید همه بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش باشند.

وی با تاکید بر اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی سطح مناسبی ندارد و با توجه به شیوع بیماری در هر جمعی احتمال وجود بیمار وجود دارد، گفت: باید حداقل از ماسک استفاده و از حضور در تجمع‌های غیرضروری پرهیز تا تعداد بیماران کم و خدمات‌رسانی بهتر شود.

کد خبر 41215
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار