دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کرونا در اردبیل روی مدار صعود/شمار بستری ها به ۲۵۸ نفر رسید
اردبیل-بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل میزان شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل بالاست به طوری که شمار بستری های کرونا در مراکز درمانی به ۲۵۸ نفر رسیده است.

علی محمدیان اردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، قدرت انتقال ویروس جدید کرونا را بسیار قوی‌تر از موج‌های قبلی کرونا دانست و اظهار کرد: همان طور که انتظار می‌رفت خیز ششم کرونا به استان اردبیل نیز رسید و روز به روز تعداد بیماران بستری و بدحال کرونایی در این استان رو به افزایش است.

وی افزود: بررسی آمار افزایشی مبتلایان نشان می‌دهد در هفته پیش رو ما وضعیت حادتری را در شیوع این بیماری در استان شاهد باشیم و انتظار می‌رود همچنان اهالی استان مراقبت‌ها را بیشتر مد نظر قرار داده و پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ بیمار جدید کرونایی در استان بستری شدند و تعداد بیماران بستری به بیش از ۲۵۸ نفر رسیده است.

وی به بدحال بودن ۳۹ بیمار کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در شبانه روز گذشته ۴ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخت و تمامی مراکز بیمارستانی استان به حال آماده‌باش درآمدند تا مقابله‌ای جدی در خیز پنجم و کاهش تلفات را در این خیز شاهد باشیم.

محمدیان از خانواده‌ها خواست حتی الامکان از تردد در مناطق شهری و پرتراکم و پرحجم جلوگیری کرده و کودکان خود را بیشتر در این مرحله مراقبت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۲۴۰ دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، بیان کرد: از این تعداد، ۹۳۲ هزار و ۱۱ دُز مربوط به مرحله اول، ۸۱۷ هزار و ۷۹۸ دُز مربوط به مرحله دوم و ۳۱۰ هزار و ۴۳۱ دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی، شهرستانهای خلخال، بیله سوار، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 41983
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار