شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
فرصت‌های اشتغال پایدار برای جوانان استان بوشهر فراهم شود
بووشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با وجود کاهش نرخ بیکاری در استان، انتظار می‌رود فرصت‌های اشتغال پایدار برای جوانان استان بوشهر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و شاهد کاهش میزان بیکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان توقع دارند که فرصت شغلی مناسبی در اختیار آنها قرار گیرد افزود: با وجود کاهش نرخ بیکاری در استان انتظار می‌رود فرصت‌های اشتغال پایدار برای جوانان استان بوشهر فراهم شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به فراخوان جذب ۱۰ هزار نیروی جوان استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی ادامه داد: جوانان دارای مهارت و فاقد مهارت با استفاده از این فرصت زمینه اشتغال خود را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: برای اشتغال جوانان در استان بوشهر کار بزرگی صورت گرفته که از جوانان تقاضا می‌شود به این فراخوان پاسخ دهند و در این راستا از مسئولان انتظار می‌رود خدمات و توجه ویژه به جوانان استان بوشهر برای ایجاد اشتغال آنان داشته باشند.

تقویت امکانات در خارگ

صفایی بوشهری با بیان اینکه مسئولان خارگ به وعده خود در تحقق مطالبات مردم عمل کردند افزود: خدمات مسئولان وزارت نفت به مردم جزیره خارگ از جمله تجهیز بیمارستان به دستگاه سی تی اسکن و راه‌اندازی کشتی مسافری و دیگر امکانات زیرساختی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه جزیره خارگ هنوز به دیگر امکانات نیازمند است گفت: مردم ساکن این جزیره استراتژیک به امکاناتی مانند آب آشامیدنی، صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی، اشتغال جوانان و زیرساخت‌های دیگر نیازمند هستند و اکنون همه دست به دست داده‌اند و اقداماتی در حال انجام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با بیان اینکه کار حیات جامعه و کارگر عنصر حیات‌بخش اجتماع است تصریح کرد: اگر کارگر در جامعه نباشد محصول تولید نمی‌شود و اقتصاد دچار مشکل خواهد شد.

وی توجه به برطرف شدن دغدغه شغلی کارگران و رفاهی آنها را مورد تأکید قرار داد و افزود: کارفرمایان در همه ابعاد جامعه باید نسبت به رفاه، حل مشکلات و حقوق کارگران توجه ویژه کنند.

لزوم پرداخت حقوق بموقع کارگران

صفایی بوشهری، با بیان اینکه برخی از نقاط استان بوشهر نسبت به پرداخت حقوق به موقع کارگران بی‌توجهی می‌کنند گفت: به کارفرمایان تذکر داده می‌شود در پرداخت به موقع حقوق، رفاه، سلامت و امنیت شغلی کارگران توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با گرامیداشت روز جهانی هلال احمر جایگاه این نهاد امدادی و خدمات‌رسان در جامعه را مهم دانست و با قدردانی از فعالیت و تلاش آنان خاطر نشان کرد: امدادگران هلال احمر شخصیت‌های جوان، داوطلب، خلاق، ماهر، پیشرو و آماده حضور در شرایط سخت و بحرانی هستند.

امام جمعه بوشهر، جمعیت هلال احمر را مایه افتخار ایران اسلامی دانست و بیان کرد: امدادگران هلال احمر که بیشتر نیروهای جوان داوطلب هستند در شرایط سخت در حوادثی مانند زلزله، سیل، تصادفات و دیگر بحران‌ها به یاری مردم آسیب‌دیده‌ها می‌شتابند که توجه به عزیزان یک ضرورت است.

لزوم حمایت از آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، در ادامه با اشاره به دیدار جامعه فرهنگیان و کارگری با مقام معظم رهبری با استناد به بیانات معظم‌له افزود: عبور از گردنه دشوار پیشرفت و توسعه همه جانبه بدون کمک و ایفای نقش آموزش و پرورش ممکن نیست.

امام جمعه بوشهر، آموزش و پرورش را مهمترین وزارتخانه در عرصه زیرساختی و بنیان سازی پیشرفت جامعه دانست و خاطر نشان کرد: علم، دانش، تربیت شخصیت و آموزش مهمترین رکن پیشرفت جامعه است چراکه جامعه بی‌سواد دچار سقوط و نابودی می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، برنامه‌های آموزش و پرورش منطبق با نیاز کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه کمک کنند و بروزرسانی شود.

کد خبر 57652
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار