شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مبارزه با فساد مطالبه و دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب و مردم است
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: امروز مبارزه با فساد و رانت مطالبه و دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم است که نباید به صورت شعاری به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه گناوه با تسلیت پیشاپیش شهادت مظلومانه امام صادق علیه السلام با اشاره به روایتی از آن حضرت اظهار داشت: امام صادق (ع) در این روایت یک هشدار اقتصادی داده و پیرامون حیات اجتماعی جوامع بیان فرموده‌اند که «گرانی قیمت‌ها، اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌کند و امانتداری را از بین می‌رود و مردم از فشار و سختی به ستوه می آیند.»

امام جمعه گناوه افزود: مبحث اقتصادی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است و ایشان در دیدار اخیر خود با کارگران به مناسبت روز کارگر به مسئله اساسی و ریشه‌ای مبارزه همه جانبه با اژدهای هفت سر فساد اشاره فرمودند.

وی بیان کرد: مبارزه با فساد حدود بیست سال است که در ادبیات رهبر فرزانه انقلاب مورد تاکید قرار می‌گیرد و از دغدغه‌های اصلی ایشان است.

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب نیز فرمودند: «فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی یک توده چرکین است که می‌تواند کشورها و نظام‌ها را دگرگون کند» و اگر در یک نظام و حکومتی این توده چرکین ایجاد شد می‌تواند حکومت را آسیب پذیر کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: امروز مبارزه با فساد و رانت مطالبه و دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب و مردم است لذا اگر با این معضل برخورد نشود و در مبارزه با فساد به صورت شعاری پرداخته شود نمی‌توان فرمایشات مقام معظم رهبری را عملیاتی و اجرایی کرد.

وی بیان کرد: رسیدگی قاطع و بدون تأخیر با فساد و تبیین و شفاف سازی در این مورد از نکات مهم در مبارزه با فساد است که باید مدنظر قرار گیرد.

مبارزه با فساد مطالبه و دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب و مردم است

وی گفت: هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی با یکدیگر نیز از دیگر نکات مهمی که نقش مهمی در مبارزه با فساد ایفا می‌کند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: بهره گیری از نیروهای متعهد در مبارزه فساد از دیگر نکات در این مورد است که در این رابطه مؤثربوده و این یک مطالبه جدی است.

اثبات اقتدار مقاومت و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

وی با اشاره به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و اثبات اقتدار مقاومت تصریح کرد: شاید بتوان این موضوع را به صورت بازگشت اتحادیه عرب به سوریه تعبیر کرد که در ۱۸ اردیبهشت در اردن اتفاق افتاد و واقعه‌ای بزرگ و نماد شکست راهبردی بزرگترین ائتلاف جهانی علیه جبهه مقاومت است.

مبارزه با فساد مطالبه و دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب و مردم است

وی گفت: در حالی که به اعتراف خود آمریکایی‌ها، هزاران میلیارد دلار در سوریه هزینه کردند تا شاید بتوانند مقاومت را در سوریه از بین ببرند ولی نتوانستند و همه مجبور شدند به محور مقاومت بازگردند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در این روزها نیز شاهد مبارزه و حمله موشکی و راکتی محور مقاومت با رژیم صهیونیستی هستیم و اگر چه تعدادی از فرماندهان مقاومت به شهادت رسیده‌اند اما این حملات آسایش و آرامش را از رژیم صهیونیستی سلب کرده است.

کد خبر 57876
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار