شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
۷۵۰ نمازخانه در مدارس استان بوشهر فعال است
بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۷۵۰ نمازخانه در مدارس استان بوشهر فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه هفتمین اجلاس نماز استان بوشهر اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ نماز در مدارس استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۵۰ نماز خانه در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر فعال است که نیاز است ۳۰۰ نمازخانه در مدارس استان ایجاد شود و برخی از مدارس از فضای مازاد خود برای ایجاد نمازخانه استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خواستار نقش آفرینی صنایع در رفع مشکلات مدارس شد و اضافه کرد: از محل مسئولیت اجتماعی صنایع برای احداث نمازخانه در مدارس استان استفاده شود.

وی با اشاره به اعزام هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر این استان با همکاری سپاه پاسداران به اردوهای راهیان نور بیان کرد: نمازخانه مدرسه‌های استان به ۱۲ هزار متر فرش سجاده‌ای و تجهیزات سرمایشی نیاز دارند.

موحدی با اشاره به شرکت ۲۳ هزار دانش‌آموز در مسابقه‌های قرآن، عترت و نماز، گفت: ۷۰۰ اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در جشنواره سراسری فجر تا فجر نماز ارسال شد.

وی برگزاری ۲ همایش دانش‌آموزی شامل دختران فاطمی و رهروان مکتب حاج قاسم با حضور ۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر، اجرای ۶۰ برنامه در حوزه نماز، جشن تکلیف ۱۱ هزار دانش‌آموز دختر و پسر و آئین ضیافت نور روزه اولی‌ها برای ۱۶ هزار دانش‌آموز را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در استان بوشهر عنوان کرد.

موحدی با اعلام اینکه در زمان حاضر ۲۵۸ امام جماعت روحانی در مدارس استان بوشهر فعال هستند، گفت: با همکاری نماینده ولی فقیه استان و استاندار بوشهر ۷۰۰ روحانی نیز با عناوین مختلف از جمله مشاور و طرح امین در مدارس استان فعال شدند.

کد خبر 58033
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار