شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۵۹ پروژه دراستان بوشهر/ کام مردم شیرین می‌شود
بوشهر- افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی هزار و ۱۵۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲۶۰ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر طی هفته دولت، کام مردم این استان را شیرین می‌کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: هفته دولت فرصت مناسبی است تا خدمات صورت گرفته برای مردم اطلاع‌رسانی شود و افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها در این هفته به نوعی بیانگر خدمات صورت گرفته است.

علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی در سطح کشور، روند توسعه استان بوشهر متوقف نشده و طی سال‌های اخیر پروژه‌های متعدد و متنوعی در نقاط مختلف استان اجرایی شده است که برخی از این پروژه‌ها در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه‌هایی در حوزه‌های آب، راه، ارتباطات، فضای آموزشی، برق، طرح‌های اقتصادی، پروژه‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و… در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد که می‌تواند کام مردم را شیرین‌تر کند.

علاوه بر طرح‌های افتتاحی، اجرای پروژه‌های بزرگ دیگری نیز در هفته دولت امسال آغاز می‌شود که از مطالبات مردم طی سال‌های اخیر بوده و باید تلاش شود که در زمان مقرر تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتتاح و یا آغاز عملیات اجرای هزار و ۱۵۹ پروژه عمرانی در استان بوشهر اظهار داشت: مجموع اعتبارات پروژه‌های هفته دولت امسال در استان بوشهر ۲۶۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان است.

سعید حیدری از افتتاح ۹۱۰ پروژه با اعتبار ۲۵۵ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین عملیات اجرایی ۲۴۹ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان در استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح یا کلنگ‌زنی ۸۳ پروژه اقتصادی با اعتباری ۲۵۰ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان در استان بوشهر در هفته دولت افزود: ۶۴ پروژه اقتصادی با اعتبار ۲۴۳ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان افتتاح و ۱۹ پروژه اقتصادی با اعتبار ۷ هزار ۴۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۵۹ پروژه دراستان بوشهر/ کام مردم شیرین می‌شود

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان بوشهر ادامه داد: در این هفته در استان بوشهر هزار و ۷۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۴۴ پروژه در شهرستان تنگستان، ۱۳۶ پروژه در شهرستان دشتی، ۱۲۳ پروژه در شهرستان بوشهر، ۸۱ پروژه در شهرستان گناوه، ۹۰ پروژه در شهرستان دیلم، ۷۵ پروژه در شهرستان دیر، ۸۲ پروژه در شهرستان کنگان، ۱۰۴ پروژه در شهرستان جم، ۳۱ پروژه در شهرستان عسلویه، ۲۷۸ پروژه در شهرستان دشتستان در هفته دولت افتتاح یا به بهره برداری می‌رسد.

حیدری با اشاره به اجرای ۳۲۰ برنامه فرهنگی در هفته دولت در استان بوشهر افزود: ۱۵ برنامه فرهنگی در شهرستان تنگستان، ۳۰ برنامه فرهنگی در شهرستان دشتی، ۲۵ برنامه فرهنگی در شهرستان بوشهر، ۴۰ برنامه فرهنگی در شهرستان گناوه، ۴۳ برنامه فرهنگی در شهرستان دیلم، ۲۵ برنامه فرهنگ در شهرستان دیر، ۲۰ برنامه در شهرستان کنگان، ۳۰ برنامه در شهرستان جم، ۲۷ برنامه در شهرستان عسلویه، ۶۵ برنامه فرهنگی در شهرستان دشتستان همزمان با هفته دولت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، استاندار بوشهر برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرستان‌های تنگستان و دشتی دوم شهریور، بوشهر سوم شهریور، گناوه و دیلم چهارم شهریور، بوشهر پنجم شهریور، دیر و کنگان ۶ شهریور، عسلویه و جم هفتم شهریور و دشتستان هشتم شهریور در این شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کند.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۵۹ پروژه دراستان بوشهر/ کام مردم شیرین می‌شود

تکمیل طرح‌هایی پس از سال‌ها انتظار

برخی از پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال در استان بوشهر مربوط به سال‌ها پیش است که نیمه کاره باقی مانده بود و اکنون تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از این پروژه‌ها است که حالا پس از سال‌ها انتظار قرار است یکی از ردی‌های آن مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا زمینه افزایش تولید گاز کشور فراهم شود.

فاز ۱۱ پارس جنوبی حدود دو دهه در انتظار تکمیل شدن و افتتاح بود که در دولت سیزدهم با حرکت جهادی تکمیل شده است. فاز ۱۱ پارس جنوبی سالانه حدود پنج میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور در بر دارد و هر روز بیش از ۱۳.۵ میلیون دلار درآمد این فاز است.

از دیگر پروژه‌ها آبرسانی به یک روستا در دشتی بود. بعد از ۸ سال انتظار، امید در دل مردم روستای «امام آباد» شهرستان دشتی با رفع مشکل آب جوانه زد و کام آنها شیرین شد.

کام مردم استان بوشهر شیرین می‌شود

استاندار بوشهر نیز در حاشیه برنامه‌های هفته دولت به خبرنگار مهر گفت: پروژه‌های بسیار خوبی در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود که می‌تواند کام مردم استان بوشهر را شیرین کند.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به افتتاح و آغاز هزار و ۱۵۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر طی هفته دولت امسال بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در تکمیل پروژه‌ها و کیفیت‌بخشی به اجرای آنها استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرها و روستاهای استان بوشهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده‌اند تصریح کرد: پروژه‌های بزرگی به صورت همزمان در نقاط مختلف استان بوشهر دست اجرا هستند.

استاندار بوشهر از اولویت‌های مهم استان بوشهر به تأمین آب، بهبود وضعیت درمان و توسعه راه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طرح‌های مهمی در این حوزه‌ها طی هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۵۹ پروژه دراستان بوشهر/ کام مردم شیرین می‌شود

افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور

وی توسعه تولید پارس جنوبی را یکی دیگر از خدمات ماندگار دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با حضور رئیس جمهور، طرح‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی از جمله فاز ۱۱ پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی‌زاده پیش از این در جمع خبرنگاران گفته بود: آغاز تعمیرات اساسی اسکله تی جزیره خارگ و تعمیرات اساسی مخازن نفت جزیره خارگ از برنامه‌های مهم هفته دولت در استان است.

وی از بهره‌برداری یک واحد پتروشیمی در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۵۷۳ میلیون دلار خبر داد و بیان کرد: یک واحد متانول با سرمایه‌گذاری ۲۴۳ میلیون دلاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

واگذاری ۶۰۰۰ قطعه زمین

استاندار بوشهر افزود: یک سکوی نفتی نیز در صدرا برای میدان رشادت ساخته شده که در هفته دولت امسال به میدان رشادت منتقل می‌شود.

وی از آغاز پروژه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی فاضلاب محلات جنوبی بوشهر، بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن سیراف به میزان ۱۰ هزار متر مکعب در روز، آغاز آب‌شیرین‌کن بنک، توسعه پرورش ماهی در قفس و اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان خبر داد.

محمدی‌زاده تاکید کرد: ۶ هزار قطعه زمین در هفته دولت واگذار می‌شود که سه هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن شهری و سه هزار قطعه زمین نیز برای ساخت مسکن روستایی خواهد بود.

برگزاری ۳۲۰ برنامه فرهنگی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر نیز از تدوین برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر در ایام هفته دولت خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ۳۲۰ برنامه فرهنگی ویژه ایام هفته دولت در استان بوشهر تدوین شده که بر اساس برنامه‌ریزی اجرا می‌شود.

سید عباس موسوی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های شاخص فرهنگی در هفته دولت افزود: از جمله برنامه‌های هفته دولت افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی ایران قوی در مصلا است که همه دستگاه‌های دولتی و نهادها مشارکت دارند.

وی از برگزاری یادواره شهدای دولت در مصلا بوشهر خبر داد و بیان کرد: همزمان با هفته دولت جشنواره شهید رجایی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، همایش تجلیل کارمندان نمونه و همایش روایت دختران ایران در مصلا جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

موسوی‌نژاد دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی از گلزار شهدا و اجرا برنامه‌های متنوع در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر را از دیگر برنامه‌های هفته دولت دانست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با تأکید به نگاه فرهنگی دولت افزود: بخش قابل توجهی از طرح و زیرساخت‌های عمرانی با نگاه فرهنگی شامل، مدارس، مجتمع‌های فرهنگی، بهداشت و درمان و کتابخانه در هفته دولت افتتاح می‌شود و این خدمت‌رسانی با همکاری مسئولان و مردم ادامه دارد.

کد خبر 61497
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار