شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
زمین‌خواری در گناوه بیداد می‌کند/ مقابله جدی با سودجویان
گناوه - استاندار بوشهر گفت: زمین‌خواری در گناوه بیداد می‌کند، به گونه‌ای که برای واگذاری زمین به جوانان مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده بعد از ظهر شنبه در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت در شهرستان گناوه اظهار داشت: امروز ۲ سال از تشکیل دولت سیزدهم می‌گذرد و با مروری مختصر باید دید وقتی دولت سیزدهم کشور را به دست گرفت اوضاع اقتصادی و سیاسی چگونه بود.

استاندار بوشهر افزود: در تیرماه ۱۴۰۰ و پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم روزانه حدود ۷۰۰ نفر در ایران در اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دادند و هیچ دارویی برای پیشگیری از تلفات انسانی نبود و همانگونه که کوفیان آب را سپاه امام حسین (ع) بستند، غربی‌ها با وجود داشتن واکسن آن را به ایران اسلامی نمی‌دادند و حتی مسیرهایی را که مسئولان تلاش می‌کردند تا واکسن را وارد کشور کنند، می‌بستند.

محمدی زاده با اشاره به برخی از مشکلات در آغاز دولت سیزدهم ادامه داد: وضعیت کارخانه‌ها، وضعیت فلاکت بار بود و بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و تعطیل و نیمه تعطیل بودند و نرخ تورم ۵۵ درصد رسیده بود.

استاندار بوشهر گفت: پروژه‌های عمرانی و اقتصادی تعطیل و بسیاری از آنها سال‌ها راکد و رها شده بودند و این وضعیت در سراسر کشور بود و رکود تورمی بدترین وضعیت اقتصادی در یک کشور محسوب می‌شود، در ایران حاکم بود.

وی گفت: امروز ۲ سال از آن دوران می‌گذرد و این دولت با اینکه وارث این مصائب و مشکلات است ولی مسئول این مشکلات نیز به حساب می‌آید و مسئولیت آن را پذیرفته‌ایم.

وی ادامه داد: یک سال از آغاز دولت گذشته بود و مسیر پیشرفت کشور در حال درست شدن بود اما دشمن دستپاچه و دست به کار شد و جبهه باطل با راه اندازی اغتشاشات با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی کرد.

دشمن شکست خورده است

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در طراحی اغتشاشات و ناامنی‌ها در سال گذشته گفت: آنچه از سال گذشته با توطئه‌ها و طرح ریزی های دشمنان آغاز شد، چیزی شبیه جنگ احزاب در صدر اسلام بود و تمام کفر و نفاق صف آرایی کردند تا انقلاب اسلامی را از پا درآورند و انقلاب دینی، مردمی و اسلامی که در مقابل ابرقدرت‌ها و فسادهای و زورگویان دنیا ایستاده را از سر راه بردارند.

وی گفت: عملیات امنیتی، روانی، فرهنگی و اقتصادی مجموعه عملیات‌هایی بود که در قالب یک جنگ ترکیبی توسط سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و غرب طراحی می‌شد و توسط ضد انقلاب خارجی و برخی عوامل داخلی پشتیبانی می‌شد تا کشور را در همه ابعاد از هم بپاشد اما با حضور مردم، با تدبیر رهبر معظم انقلاب و مدیریت انجام شده بخش بزرگی از این جنگ ترکیبی شکست خورده است.

وی ادامه داد: امروز طلیعه‌های شکست دشمن در جنگ اقتصادی و فرهنگی در کشور هویدا است و دشمن شکست خورده در حال تلاش برای مذاکره با ایران است.

وی گفت: کشور ایران که سال‌ها پشت درب حضور در پیمان‌های بزرگ منطقه‌ای و دنیا مثل شانگهای و بریکس مانده بود ولی امروز آنها از کشور ما برای حضور در این پیمان‌ها دعوت می می‌کنند و به حضور ما در این پیمان‌ها افتخار می‌کنند و آمریکا درمانده شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: کشور ما قدرتمندانه در مقابل دشمن ظاهر شد و امروز دشمن را وادار به تسلیم کردند.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در گناوه در دولت سیزدهم ادامه داد: یکی از اولین اقدامات در شهرستان گناوه آسفالت گناوه و بندر ریگ بود که به بهره برداری رسید.

محمد زاده بیان کرد: تعمیر پل کمربندی سید رضا و آغاز عملیات اجرایی پل جدید در این مکان از دیگر اقدامات بوده است.

وی اضافه کرد: جاده کمربندی گناوه به مدت ۱۲ سال تعطیل بود و ۶ و نیم کیلومتر سال‌ها رها شده بود که در آن قسمت سال‌ها تلفات انسانی و جانی داشتیم که در دستور کار قرار گرفت و در دهه فجر افتتاح خواهد شد

زمین‌خواری در گناوه بیداد می‌کند/ مقابله جدی با سودجویان

آغاز طرح توسعه دیلم و بندر ریگ در پاییز امسال

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بندر گناوه گفت: برای اولین بار طول انقلاب اسلامی در دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی طرح توسعه بندر گناوه آغاز شد.

وی با یادی از مرحوم سردار قاسم رستمی گفت: طرح توسعه بندر گناوه آغاز شده و یک کارگاه خوب و فعال در حال کار است که حوضچه ۴۶ هکتاری را به خور گناوه اضافه می‌شود و در کنار این حوضچه در آینده اسکله خواهیم داشت.

وی گفت: طرح مطالعات توسعه بندر ریگ و دیلم انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز در پاییز امسال آغاز خواهد شد که سرمایه گذاری در بندر ریگ و بندر دیلم برای اجرای طرح توسعه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است

محمدی زاده بیان کرد: اراضی متعددی به بندر ریگ و بخشی را به گناوه اضافه شده است.

وی گفت: زمین خواری در گناوه بیداد می‌کند و زمین‌های دولت در گناوه توسط زمین خواران اشغال شده است به گونه‌ای که امروز ما برای واگذاری زمین به جوانان مشکلاتی ایجاد کرده و تلاش می‌شود تا این زمین‌ها و اموال مردم از سودجویان باز پس گرفته شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: امروز زمین‌های مسکونی معادل یک‌هزار و ۲۷۶ و احد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی گفت: امروز باعث خرسندی است که جوانان شهرستان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و بانوان سرپرست خانوار این قراردادها را تحویل می‌گیرند.

افتتاح و اجرای ۱۱۵۹ پروژه

وی با بیان اینکه در استان بوشهر از دهه فجر گذشته تا هفته دولت امسال به طور پیوسته عملیات اجرایی و افتتاحی ادامه یافته و پروژه‌ها محدود و موکول به هفته دولت نبوده است گفت: هزار و ۱۵۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در سطح استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: یکی از مهمترین این پروژه‌ها فاز ۱۱ پارس جنوبی است که مهمترین فاز و نزدیک ترین بخش به میدان مشترک با کشور همسایه قطر محسوب می‌شود.

محمدی زاده گفت: در حالی که این فاز باید زودتر از فازهای دیگر به بهره برداری می‌رسید اما به هر دلیل عملیات اجرایی آن انجام نشد و به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی طی ۲ دهه گذشته، بارها از سوی شرکت‌های ایرانی و خارجی با تعویق مواجه شده است و در نهایت این فاز به همت جوانان، پیمانکاران، مهندسان و کارکنان فنی ایرانی پای کار آمدند و این پروژه چند میلیارد دلاری و کاملاً ایرانی و آخرین فاز در پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور در روز دوشنبه آینده در عسلویه به بهره برداری می‌رسد.

مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهور برای گناوه

وی گفت: در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور پروژه‌هایی جدیدی برای شهرستان گناوه درخواست منابع شد که از جمله این پروژه‌ها جاده گره گچساران بوده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: این پروژه که سال‌ها تعطیل بود بار دیگر فعال شده و در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور اعتبار در نظر گرفته شد.

وی گفت: در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی، دولت سیزدهم بخشی از منابع آغاز عملیات اجرایی باند دوم جاده گناوه به بوشهر را هم تأمین کرده که در پاییز امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی قدرتمند و دشمنان آن ضعیف و ناتوان هستند و ما به قله نزدیک هستیم گفت: دفاع مقدس و شهدای آن به ما استقلال امنیتی و دفاعی دادند به حدی که ما در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا ایستاده‌ایم و آنها عقب نشینی می‌کنند و نتیجه جنگ اقتصادی نیز پیروزی در این جنگ برای ما خواهد بود.

کد خبر 61514
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار