شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 11 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مشکلات متعدد اسکله‌های صیادی استان بوشهر/ صیادان حمایت شوند
بوشهر- رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات متعدد اسکله‌های صیادی استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود صیادان حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از مشکلات صیادان و اسکله‌های صیادی استان اظهار داشت: در دیدار با رئیس سازمان شیلات ایران این مسائل را مطرح و خواستار رفع این مشکلات شدیم.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مردم استان بوشهر از طریق صیادی و پرورش آبزیان امرار و معاش می‌کنند اضافه کرد: استان بوشهر قطب تولید و صادرات آبزیان در کشور است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه اسکله‌ها یک نیاز اساسی در استان است افزود: اسکله‌های صیادی استان دارای مشکلات عدیده و فراوانی هستند که تاکنون لاینحل مانده است.

وی با اشاره به وضعیت بلاتکلیف بندر صیادی هلیله خاطرنشان کرد: این بندر در ردیف پروژه‌های ملی در دهه ۷۰ قرار داشت ولی همچنان بلاتکلیف است و مشکلات زیادی دارد.

جمیری با اشاره به صادرات بخشی از آبزیان تولیدی و صید شده استان به کشورهای منطقه، بیان کرد: یکی از مشکلات این قشر افزایش هزینه‌های تولید، پرورش، حمل و نقل و صادرات آبزیان است که باعث کاهش درآمد و عدم اقبال مشتریان خارجی شده است.

وی خواستار اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای رفع مشکلات صیادان استان شد و افزود: رفع مشکلات بیمه صیادان، احداث اسکله صیادی گناوه، تأمین نیروی انسانی شیلات استان و استقرار سیستم اطفای حریق از دیگر نیازها است.

کد خبر 11658
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار