جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
فرودگاه شهدای جزیره خارگ به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد

خارگ : مراسم واگذاری فرودگاه شهدای جزیره خارگ از وزارت نفت به وزارت راه و شهرسازی و معرفی رئیس جدید فرودگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین ، بر اساس توافق صورت گرفته میان وزراتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی، فرودگاه‌های زیر مجموعه وزارت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور واگذار می‌شود که یکی از این فرودگاه‌ها، فرودگاه شهدای خارگ  است.

با توجه به وجود  پایانه های نفتی در این جزیره، فرودگاه آن زیرمجموعه وزارت نفت بود.

جزیره خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از آنجا صادر می‌شود.

به منظور واگذاری فرودگاه شهدای جزیره خارگ و معرفی رئیس جدید این فرودگاه مراسمی برگزار شد که رئیس پایانه نفتی خارگ در آن گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران سازمانی است عملیاتی، تخصصی و حرفه‌ای که در حوزه‌های ذخیره سازی، اندازه گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی فعالیت می‌کند و ماموریت اصلی آن پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور است.


بیشتر بخوانید


سید محمدجواد موسوی افزود: باتوجه به سیاستگذاری‌های وزیر و مدیرعامل  شرکت ملی نفت ایران و طبق برنامه ابلاغی، اقدامات لازم در خصوص واگذاری فرودگاه شهدای خارگ در دستور کار است و در این زمینه نهایت همکاری و هماهنگی لازم صورت خواهد گرفت.

مشاور وزیر نفت در امور هوانوردی و فرودگاهی نیز در این مراسم با اشاره به شاخص‌های برتری در صنعت حمل و نقل هوایی و فرودگاهی گفت: امروزه استفاده از فرودگاه برای شرکت‌های نفتی امری غیر قابل اجتناب است و فرودگاه‌ها نقش بسیار کلیدی در تولید و عملیات وزارت نفت دارند، بنابراین همه ما خواهان ارتقا کیفیت و بهبود خدمات در بخش حمل و نقل هوایی و فرودگاهی هستیم.

اصلان کاظم پور ادامه داد: براساس توافق‌بین وزرای نفت و راه شهرسازی، مقرر شده است اداره و راهبری و مدیریت فرودگاه‌های اختصاصی وزارت نفت به نهاد تخصصی اداره فرودگاه‌ها یعنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تحویل داده شود.

او، با اشاره به استراتژیک بودن فرودگاه شهدای خارگ بیان کرد: در سال‌های اخیر با مدیریت شرکت پایانه‌های نفتی ایران پیشرفت را در بخش‌های مختلف فرودگاه شاهد بوده‌ایم و امیدواریم که با این تغییر مدیریت شاهد ارتقا فرهنگ ایمنی و امنیت در این فرودگاه باشیم.

در این مراسم احسان دشتیان به عنوان رئیس جدید فرودگاه شهدای جزیره خارگ از طرف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور معرفی شد.

کد خبر 14066

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار