جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
اخذ مجوز تامین مالی راه‌آهن و آزادراه شیراز-بوشهر از بازار سرمایه
ایسنا/بوشهر وزیر راه و شهرسازی گفت: الحمدلله توانستیم مجوز تامین مالی پروژه راه‌آهن و آزادراه شیراز-بوشهر از بازار سرمایه را از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دریافت کنیم که آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ها و بازدیدهایی که از پروژه های جنوب استان بوشهر از جمله شهرستان کنگان داشت، عنوان کرد: از پروژه راه‌های در دست احداث بازدید کردیم برای ما نکته بسیار حائز اهمیت این است که استان بوشهر و منطقه کنگان و عسلویه قطب اقتصادی انرژی کشور هستند و راه‌های شریانی آن باید در اولویت قرار بگیرد. در دو سال گذشته این موضوع با اهتمام ویژه دنبال کردیم و ان‌شالله در همین دولت این کریدور بزرگراهی به بهره‌برداری خواهد رسید بخشی از آن عمدتا تا پایان سال به افتتاح می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر توسعه بنادر استان هست که بندر کنگان یک مطالبه مردمی بود و در مصوبات سفر رئیس‌جمهور هم مورد تایید قرار گرفت و سازمان بنادر این پروژه را طراحی کرد و حالا هم شروع به کار کرده است.

این مسئول ادامه داد: پیمانکار با اهتمام ویژه اجرا کند تا این پروژه در زمان‌بندی که تعهد شده انجام شود و مردم بتوانند از یک بندر خیلی خوب و با کیفیت و کشتی‌های با ظرفیت ۲۵۰۰ تن بهره‌مند شوند که این در اقتصاد مردم معیشتی و اشتغال آنها نقش به سزایی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما تامین اعتبار برای راه آهن شیراز-بوشهر بود که مسیر به سمت عسلویه هم در دستور کار ما است و الحمدلله توانستیم مجوز تامین مالی این پروژه از بازار سرمایه را از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دریافت کنیم و آن را هم در دستور کار قرار خواهیم داد و با یک شتاب بیشتری این پروژه را دنبال می‌کنیم.

اسلامی یادآور شد: همچنین آزادراه شیراز-بوشهر جز پروژه هایی است که مجوز آن را گرفتیم برای اینکه از تامین مالی بازار سرمایه استفاده کنیم. بازار سرمایه کمک می‌کند که پروژه‌های ما یک پیوستگی بهتری داشته باشند در تامین مالی و بدون وقفه پیش بروند و ما خیلی زودتر بتوانیم زیر ساخت‌ها را توسعه بدهیم و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام

کد خبر 14618
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار