جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کریدور بزرگراهی جنوب کشور تا پایان سال ۹۹ افتتاح می‌شود
بوشهر- وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی جنوب کشور تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه در استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی در جنوب کشور ضروری است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از محورهای بوشهر، کنگان و عسلویه که به عنوان قطب انرژی کشور به شمار می‌روند و دارای راه‌های شریانی هستند، در اولویت دولت و وزارت راه قرار دارد.

اسلامی اضافه کرد: تأمین اعتبار راه‌آهن بوشهر - شیراز - عسلویه و آزاد راه بوشهر - شیراز از پروژه‌های موردتوجه وزارت راه است.

وزیر راه و شهرسازی از مجوز تأمین مالی راه‌آهن بوشهر - شیراز - عسلویه و آزاد راه بوشهر – شیراز خبر داد و گفت: مجوز تأمین مالی این پروژه‌ها از محل بازار سرمایه از بانک مرکزی دریافت شده است و انتظار می‌رود با این اقدام روند کار با شتاب بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه بنادر استان بوشهر بیان کرد: توسعه بندر کنگان مطالبه مردمی است که در سفر رئیس‌جمهوری به این شهرستان مطرح و تصویب شد و اکنون طراحی آن انجام‌شده و توسط پیمانکار با اهتمام ویژه در دست اجرا است و تلاش می‌شود طبق برنامه زمان‌بندی شده اجرا شود.

اسلامی افزود: از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بندر کنگان، ایجاد یک بندر خوب و باکیفیت که توان پهلوگیری کشتی‌های دو هزار و ۵۰۰ تنی را داشته باشد است که تأثیر مستقیمی بر اقتصاد و معیشت مردم این منطقه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر راه و شهرسازی عصر روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس وارد عسلویه شد و در جلسه‌ای با مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه در استان بوشهر شرکت کرد.

محمد اسلامی امروز نیز از پروژه‌های این بخش در جنوب استان بوشهر بازدید و پس‌از آن عازم شهرستان فیروزآباد استان فارس شد.

کد خبر 14626
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار