پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
۵۰۰ تخت بیمارستانی به استان بوشهر اضافه می‌شود
بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۵۰۰ تخت دیگر نیز به مجموع تخت‌های درمانی استان بوشهر اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و کارهای صورت گرفته امیدواریم در سال ۱۴۰۴ به عدد ۲٫۲ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر برسیم.

وی با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر و یاد و خاطره شهدای علم و دانش به ویژه شهدای انرژی هسته‌ای و شهدای مدافع سلامت که در بحران کرونا از همه چیز خود گذشتند تصریح کرد: تا پایان اپیدمی و کنترل بیماری کرونا در استان، بیمارستان شهدای هسته‌ای به عنوان بیمارستان معین برای ارائه خدمات به این بیماران اختصاص خواهد داشت.

کشمیری خاطرنشان کرد: وجود این بیمارستان به عنوان یک مرکز درمانی مدرن در شهری که دارای تأسیسات وسیع هسته‌ای، رآکتور هسته‌ای و نیروگاه هسته‌ای است امری ضروری به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: هرچند میزان احتمال وقوع حوادث مرتبط با این تأسیسات ناچیز است اما اورژانس پرتویی این مرکز درمانی می‌تواند پاسخی به‌موقع و مؤثر به حوادث پرتویی احتمالی باشد.

وی بابیان اینکه این بیمارستان از بخش‌های متعددی تشکیل‌شده است اظهار کرد: بخش‌هایی ازجمله اتاق عمل، ICU، بخش‌های ویژه و بخش‌های تحت نظر ساخته‌شده است که در شرایط عادی نیز قابل‌استفاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان شهدای هسته‌ای برای ارائه خدمات به کودکان و بزرگ‌سالان در نظر گرفته‌شده است که با افتتاح این بیمارستان ۱۱۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر اضافه می‌شود.

وی ضمن قدردانی از رئیس جمهور محترم، وزیر بهداشت و مردم شریف استان بوشهر ادامه داد: هم‌زمان با آغاز به کار دولت تدبیر و امید بیش از ۷۰۰ تخت به مراکز درمانی استان بوشهر اضافه‌شده است.

کشمیری در خصوص مشترک بودن خدمات اداری و پشتیبانی این بیمارستان با بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بیان کرد: این بیمارستان با زیربنایی با ۸ هزار مترمکعب، مرکز درمانی مفیدی است که از لحاظ تأسیسات زیربنایی مثل اکسیژن ساز، دیزل برق و موتورخانه مستقل اما از لحاظ اداری با بیمارستان شهدای خلیج‌فارس مشترک است.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا در استان تنها بیمارستان دولتی سطح شهر بوشهر به خدمات بیماران کرونایی تخصیص یافت و به همین علت تمامی مسائل آموزشی و دولتی که دانشگاه علوم پزشکی به مردم ارائه می‌داد به سایر بیمارستان‌های سطح شهر واگذار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شرح داد: با راه‌اندازی پروژه بیمارستان شهدای هسته‌ای، بیمارستان شهدای خلیج‌فارس به روال عادی ارائه خدمات خود برمی‌گردد و بیماران کرونایی استان تا پایان اپیدمی کرونا به بیمارستان شهدای هسته‌ای به عنوان بیمارستان معین استان منتقل خواهند شد.

کشمیری با گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع سلامت و شهدای هسته‌ای عنوان داشت: در یک سال گذشته همکاران ما با از خود گذشتگی در بخش بهداشت و درمان در سطح استان بیماری کرونا را مدیریت کرده و حتی با وجود کمبودهای موجود اجازه ندادند بیماری چه اتباع خارجی و چه افرادی که فاقد بیمه هستند از درمان محروم شوند.

وی با ابراز قدردانی از استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری بوشهر، فرماندار و پدافند غیرعامل درباره اعتبار پروژه بیمارستان شهدای هسته‌ای چنین گفت: برای ساخت این بیمارستان بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با ابراز تشکر از تلاش شبانه‌روزی معاونت توسعه مدیریت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و پیمانکار پروژه بیمارستان شهدای هسته‌ای، ادامه داد: آنچه در این پروژه برجسته بود کاهش زمان ساخت به مدت ۳ سال و مشارکت مثال‌زدنی همکاری بین بخشی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: باید از سازمان انرژی اتمی به ویژه حمایت‌های مشفقانه و مشتاقانه دکتر صالحی در پیگیری این پروژه و دکتر رئیسی که طراحی، تصویب و عملیات اجرایی بیمارستان در دوران ریاست وی بر دانشگاه صورت گرفته است و نیز از حمایت‌های نمایندگان مردم شریف استان در ادوار مختلف، تمامی همکارانم در دانشگاه و مردم صبور استان بوشهر تقدیر و تشکر نمایم.

کد خبر 17441
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار