پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
۴۲ سال از انقلاب گذشته اما به اندازه ۴۲ سال انقلابی پیش نرفته‌ایم
ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جنس انقلاب اسلامی ایران، آسمانی و از جنس بعثت انبیاء است، گفت: جنس انقلاب اسلامی ایران با جنس انقلاب‌هایی که در برخی کشورها از جمله امریکای لاتین، آفریقا و آسیا انجام گرفت فرق می کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار کرد: جنس انقلاب اسلامی ایران، آسمانی، از جنس بعثت انبیاء و استمرار همان حرکتی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) شروع کرد، حضرت سید الشهدا (ع) ادامه داد و به ما رسیده است.

ماهیت انقلاب باید حفظ شود

وی با تأکید بر حفظ ماهیت و جنس انقلاب، افزود: مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری حفظ ماهیت و جنس انقلاب اسلامی ایران است و این جنس، اسلامیت، عرشی بودن، آرمان ها و ارزش ها، فرهنگ و ماهیت انقلاب باید حفظ شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به حوزه پیشرفت و توسعه استان بوشهر، تصریح کرد: در استان بوشهر از حدودا شش سال پیش کارگروه هایی تشکیل شده و ظرفیت های آمایشی استان شناسایی و اولویت ها و تهدیدهای آن مشخص شده و در این رابطه اخیراً استان بوشهر به عنوان استان الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شده است.

صفایی بوشهری ادامه داد: در این رابطه کارهای زیادی در استان بوشهر صورت گرفته و مناطق مختلف شناسایی شده اما یک مشکل اساسی در استان بوجود دارد و آن تبدیل برنامه به پروژه اجرایی و حوزه عمل است که اینجا نقش دولت ها خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: ما در مدیریت اجرا نیازمند نیروهای قوی، با دانش، پای کار و دارای قوه عاقله ی کار هستیم و نگاه آنها باید این باشد که برنامه ها را اجرا و از اجرای آنها دانش تولید کنند، پروژه ها بازتولید و دارای یک نظارت قوی و نگاه بلند مدت باشند.

وی با بیان اینکه ۴۲ سال از انقلاب اسلامی گذشته اما به اندازه ۴۲ سال انقلابی پیش نرفته ایم، اظهار کرد: عوامل مختلفی مانند جنگ، تحریم و بی تجربگی باعث این عدم پیشرفت به اندازه کافی بوده اما بخش عظیمی از دلیل آن، به علت عدم برنامه ریزی فوق روز است.

برنامه ریزی با نگاه سیاسی علت عدم موفقیت برنامه ریزی در کشور

امام جمعه بوشهر ادامه داد: علت نبود برنامه ریزی مناسب در سطح کلان کشور و عدم موفقیت آن این است که با نگاه سیاسی در کشور برنامه ریزی می شود.

بیشتر از حرف نیاز به عمل داریم

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: باید برنامه ریزی منافع ملی مطابق با واقعیت ظرفیت ها و نیازها و رفع تهدیدها و تبدیل تهدید به فرصت و آینده‌نگرانه باشد.

وی با بیان اینکه در کشور بیشتر از حرف نیاز به عمل داریم، افزود: از جمله مشکلات ما در کشور این است که ۴۲ سال از وجود مبارک اما راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری با این سطح دانش و این نگاه انقلابی استفاده نکرده ایم.

گفتنی است سید یاسر جبرائیلی،  رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با آیت الله صفایی بوشهری دیدار کردند.

انتهای پیام

کد خبر 17474
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار