پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
رهنمودهای رهبری سیاست قطعی ایران در مورد برجام است
بوشهر - امام جمعه چغادک گفت: رهنمودهای رهبری سیاست قطعی ایران در مورد برجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا خدری در خطبه‌های نماز جمعه چغادک با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب و ضرورت رعایت ادب و اخلاق در جامعه گفت: رهبر حکیم انقلاب در دیدار با مداحان فرمودند: «یکی از چیزهای بسیار مهم، حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن است که متأسّفانه امروز با گسترش فضای مجازی به‌تدریج این ادب اسلامی دارد کم‌رنگ می‌شود.

وی اضافه کرد: بدزبانی، بدگویی و مانند این‌ها بایستی در جامعه جمع بشود. مکتب ائمه (علیهم السّلام) و مکتب علوی و فاطمی از این چیزها مبرّا است» بنابراین ما باید در صحبت‌ها و بحث‌هایمان دقت کنیم تا آلوده به بد زبانی، بداخلاقی، غیبت و تهمت به دیگران نشویم.

امام جمعه چغادک گفت: ادب اسلامی و اهل‌بیتی شناسنامه ما است و اگر از آن برخوردار نباشیم شناسنامه شیعه بودن ما دچار خدشه می‌شود؛ برای ما لازم است به این نصیحت رهبر عزیز انقلاب به عنوان ضرورت و لازم جامعه، عمل کنیم.

وی با اشاره به خطای محاسباتی دشمن در قبال انقلاب اسلامی و سخنان رهبر معظم انقلاب، در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در روز ۱۹ بهمن، که ریشه ناکامی‌های دولت آمریکا در مقابل ملت ایران را «خطای محاسباتی آمریکایی‌ها» دانستند ابراز داشت: این خطای محاسباتی از قبل انقلاب وجود داشت و آنها انقلاب ملت ایران را نشناختند و تاکنون هم این اشتباه محاسباتی و عقب ماندگی ذهنی آمریکایی‌ها وجود دارد و فرموردند: «در دهم دی ماه سال ۵۶ یعنی ۱۶ روز قبل از فرار شاه، رئیس‌جمهور آمریکا به تهران آمد و با حمایت از رژیم پهلوی اعلام کرد که «ایران جزیره‌ی ثبات است»؛ یعنی خیال آمریکا از ایران راحت و آسوده است، دَه روز بعدش قیام مردم قم اتّفاق افتاد بعدش هم قیام مردم تبریز و فرار شاه و پیروزی انقلاب اسلامی.

حجت الاسلام خدری کلید واژه «خطای محاسباتی دشمن» بیش از ۳۰ بار در سال‌های اخیر و در بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی مورد توجه و تبیین قرار گرفته است افزود: چهل و دو سال آمریکا برنامه‌ریزی کرد برای شکست مردم ایران و در همه اقداماتش شکست خورد.

خطیب جمعه چغادک اظهار داشت: دشمن از فهم عظمت انقلاب مردم ایران که مبتنی بر آموزه‌های عمیق دینی و اسلامی است، عاجز است و به همین دلیل دچار خطای محاسباتی می‌شود، دشمن از فهم اصل بی بدیل ولایت فقیه و ارزش خون شهیدان ما عاجز است و از فهم عنایات الهی و امدادهای غیبی خدا عاجز است به همین جهت دچار خطا می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید روزی از خواب غفلت بیدار شوند و بیشتر از این خود را خسته نکنند و دنیا را دچار هزینه‌های گزاف نکنند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به سیاست قطعی ایران در مورد برجام و تحریم‌ها به فرمایشات رهبر انقلاب پرداخت و گفت: رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی در هفته اخیر فرمودند؛ آمریکا و سه کشور اروپایی که همه تعهّدات برجامی را زیر پا گذاشتند، دیگر حق ندارند برای برجام شرط و شروط تعیین کنند.

وی تاکید کرد: آن کشوری که حق دارد برای ادامه کار برجام شرط معین کند ایران است، زیرا از اوّل به تمام تعهّدات برجامی خودش عمل کرد، ولی آن‌ها نقض کردند. فرمودند؛ آمریکا در عمل باید همه تحریم‌ها را لغو کند و پس از راستی آزمایی، ایران به برجام برمی‌گردد. این سیاست قاطعانه ای که توسط رهبر عزیز اعلام شده است و همه مسؤلین باید همین رهنمود را دنبال کنند.

کد خبر 17480
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار