پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
توپ برجام در زمین آمریکا و اروپا است/ حق شرط گذاشتن ندارند
بوشهر - امام جمعه موقت بوشهر گفت: توپ برجام در زمین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است و آنها حق شرط گذاشتن برای ما را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ماه رجب را ماه ولایت، نبوت و امامت دانست و اظهار داشت: از ویژگی‌های ماه رجب خلوت کردن با خداوند متعال در ایام اعتکاف است و باید بهترین استفاده را از این ایام کرد.

وی در ادامه به مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر اشاره کرد و ادامه داد: ملت ایران اسلامی در ۲۲ بهمن حضوری حماسی و باشکوه داشتند و مشکلات و محدودیت‌ها مانع حضور آنها نشد.

امام جمعه موقت بوشهر با تقدیر از مردم ولایی، مؤمن، انقلابی و همیشه در صحنه استان بوشهر اضافه کرد: مراسم امسال خودرویی بود ولی از سال‌های قبل اثرگذاری و تأثیرگذاری آن بیشتر بود و مردم با شور و نشاط خاصی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرماندهان نیروی هوایی و پدافند ارتش، افزود: رهبر انقلاب ضمن اشاره به شکست‌های مستمر استکبار جهانی در برابر ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آن‌را خطای محاسباتی سردمداران استکبار جهانی دانستند.

هاشمی با اشاره به دشمنان از راهی برای ضربه زدن به این نظام و انقلاب استفاده می‌کنند بیان کرد: دشمنان خطای محاسباتی داشته و در اجرای دسیسه‌های خود ناکام مانده‌اند و این موضوع باعث شکسته شدن هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی و بی‌آبروی آنها شد.

وی با اشاره به آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان بدعهدی کردند و تعهدات برجامی را زیرپا گذاشتند اضافه کرد: آنان نه تنها به تعهدات برجامی عمل نکردند بلکه به بدترین نحو انواع تحریم‌ها و فشارها علیه ایران اعمال و تعهدات خود را نقض کردند.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط و شروطی برای جمهوری اسلامی ایران ندارند و این ایران است که حق دارد برای برگشت به تعهدات برجام شرط بگذارد.

وی با اشاره به انتقال پیام رهبر انقلاب توسط رئیس مجلس به روسیه، گفت: این نشان دهنده رویکرد مهم نظام جمهوری اسلامی در تحقق ارتباطات چند جانبه با کشورهای مختلف جهان است چراکه این مهم جز دکترین سیاست‌های خارجی ایران است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

خطیب نماز جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: آنچه در سفر رئیس مجلس به مسکو دارای اهمیت است پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به پوتین رئیس جمهور روسیه است که آثار عینی آن‌را در تحولات آینده منطقه‌ای و سیاست راهبردی می‌تواند مشاهده کرد.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه ایران به عراق به دعوت رئیس شورای قضائی عراق اظهار داشت: عراق شریک راهبردی و همسایه درجه یک جمهوری اسلامی ایران است و زیرساخت این پیوند بین مردم بزرگ ایران و عراق، مشترکات دینی و مذهبی و ارتباطات چند صد ساله مردم این دو کشور به سبب عتبات عالیات در عراق و حرم مطهر امام رضا (ع) در ایران است.

کد خبر 17481
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار