پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
مردم با وجود گرانی و تورم در صحنه دفاع از انقلاب حاضر هستند
بوشهر - امام جمعه بندر دیر گفت: مردم مشکل و گرفتاری دارند و از گرانی و تورم ناراحت هستند، اما وقتی نوبت به اصل انقلاب و نظام می‌رسد همه مشکلات را کنار گذاشته و در صحنه حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، با تبریک میلاد امام باقر (ع) و بیان حدیثی از این امام بزرگوار، اظهار داشت: زبان انسان کلید هر خیر و شر است.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اینکه زبان می‌تواند موجب گسترش خوبی‌ها در جامعه شود، افزود: همین زبان می‌تواند باعث فتنه و طمع ورزی دشمن شود، مانند فتنه ۸۸ که هنوز هم آثار آن وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم کنترل زبان، یادآور شد: در ماه رجب که ماه عبادت و بندگی خدا است، اگر نمی‌توانیم راز و نیاز کنیم حداقل گناه نکنیم.

حسینی با اشاره به سالگرد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومت از سوی مقام معظم رهبری، گفت: علاج همه مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت داخلی و رونق و جهش تولید است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد حضور متفاوت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودیم، افزود: اگرچه ما در شهرستان فراخوان عمومی نداده بودیم اما برنامه بسیار خوبی برگزار شد.

خطیب جمعه بندر دیر با بیان اینکه امسال در قطعنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن حق امام آن طور که باید ادا نشد، اضافه کرد: این موضوع موجب گلایه دوست داران امام و انقلاب شد اما عده‌ای که در فتنه ۸۸ می‌خواستند اساس نظامی که امام بنیانگذارش بود را از بین ببرند حالا معرکه گرفته که می‌خواهند امام زدایی کنند.

وی یادآور شد: ما گلایه داریم و انتقاد هم می‌کنیم ولی شما که می‌خواستید ریشه انقلاب و نظام امام را بزنید، به شما مربوط نیست و ما به شما اجازه عرض اندام نمی‌دهیم و شما هیچ سنخیتی با امام و آرمان‌های او ندارید.

حسینی بیان داشت: گاهی اوقات در فضای مجازی دیده می‌شود افرادی که هیچ نقشی در پیروزی انقلاب نداشتند در مبارزات نبودند، خود را به عنوان مبارز پیشکسوت انقلابی و فعال اجتماعی معرفی می‌کنند؛ هر کس باید حد و اندازه خود را نگه دارد؛ ما خودمان هنوز زنده هستیم بعد تاریخ انقلاب را تحریف می‌کنند و افرادی خود را همه کاره می‌دانند.

امام جمعه بندر دیر خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در صحنه نباید این ذهنیت را برای ما مسئولان ایجاد کند که مردم از عملکرد ما کاملاً راضی هستند.

وی تاکید کرد: مردم مشکل و گرفتاری دارند و از گرانی و تورم ناراحت هستند، اما وقتی نوبت به اصل انقلاب و نظام می‌رسد همه مشکلات را کنار گذاشته و در صحنه حاضر می‌شوند که این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید شبانه روز در خدمت آنها باشیم.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه اهانت به رئیس جمهور قابل قبول نیست، اظهار کرد: روز ۲۲ بهمن یک روز ملی است و به همه تعلق دارد و باید صدای وحدت و اتحاد و همدلی خود را مقابل دشمن به نمایش بگذاریم.

وی افزود: بدگویی و بدزبانی‌ها با فرهنگ علوی و فاطمی سازگار نیست و با رعایت این مسائل موجب انشقاق جامعه اسلامی نشویم.

حسینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره برجام، گفت: در ایران هیچکس گوشش بدهکار مهمل بافی های آمریکا و اروپا نیست و تا الان فقط ایران به تعهداتش عمل کرده و امروز توپ در زمین آمریکا و اروپا است.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا و اروپا لغو شود، اضافه کرد: اگر راستی آزمایی ایران مشخص کرد که اروپا و آمریکا به تعهدات خود عمل کرده‌اند بعد از آن ایران تعهداتی که کاهش داده را دوباره عمل می‌کند.

امام جمعه بندر دیر گفت: هر کس می‌خواهد راجع به برجام اظهار نظر کند باید به جملات مقام معظم رهبری توجه کند و حاشیه نزند.

وی به دلایل خطای محاسباتی دشمن اشاره و عنوان کرد: اینها از درک عظمت و عمق آموزه‌های دینی و فرهنگ ناب تشیع و اهل‌بیت و عاشورا و انتظار عاجز هستند.

حسینی با بیان اینکه دشمن هنوز ملت ایران را نشناخته است، افزود: ما از مسئولانمان انتقاد و گلایه می‌کنیم اما به اصل انقلاب که باعث عزت و استقلال ما شده را وفادار هستیم و به دشمنان نمی‌فروشیم.

امام جمعه بندر دیر یادآور شد: تا زمانی که ما به خدا و وعده‌های الهی و ولایت فقیه باور داریم، باز هم سر دشمنان به سنگ می‌خورد.

کد خبر 17483
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار