پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
سخنان رهبر معظم انقلاب به منزله نقشه راه نظام در موضوع برجام است
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب به منزله نقشه راه نظام در مواجهه با اروپا و آمریکا در رابطه با موضوع برجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تقدیر از حضور پرشور مردم شهرستان گناوه در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با توجه به شیوع کرونا به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد اظهار داشت: حضور پرشور آحاد ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است و دشمنان انقلاب را مأیوس و ناامید کرد.

امام جمعه گناوه گفت: حضور پرشور مردم همواره در عرصه‌های مختلف و صحنه‌های متفاوت انقلاب اسلامی باعث خنثی شدن توطئه‌ها و ناامیدی و یاس دشمنان و امیدواری دوستداران نظام اسلامی است.

وی افزود: با همه مشکلات، تنگناها و سختی‌هایی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان، شیوع بیماری کرونا یا سو مدیریت برخی از مسئولان وجود دارد ولی ملت ایران به آرمان‌های نظام اسلامی و انقلاب، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و خون شهدا و ادامه راه آنها وفادار و پایبند هستند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه رجب و تبریک حلول این ماه پر خیر و برکت یادآور شد: ماه رجب ماه ریزش رحمت الهی و یکی از ماه‌های حرام است و مزین به نام چندین امام معصوم (ع) که در رأس آنها ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و در آغاز این ماه میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) است.

وی گفت: امام محمد باقر (ع) تحولی بسیار عظیم در فقه و ایجاد دانشگاه بی نظیر برای تربیت شاگردانی که احیا کننده سنت نبوی بودند ایجاد کرد و پیامبر (ص) لقب باقرالعلوم را به آن حضرت دادند.

وی ادامه داد: امام محمد باقر (ع) نهضت علمی را پایه گذاری کردند که این نهضت علمی الگویی علمی و متعالی برای تحقق هر چه سریع‌تر بیانیه گام دوم انقلاب در تولید علم و نهضت علمی به خصوص برای نسل جوان ما در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

امام جمعه گناوه با اشاره به سالروز شهادت عماد مغنیه در ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ گفت: از ویژگی‌های برجسته این شهید والامقام تدین و پایبندی به اصول اعتقادی بود.

وی با اشاره ۳ رجب سالروز شهادت امام هادی (ع) تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره امام هادی (ع) میراث گرانبهایی از ناحیه آن حضرت است که توصیه شده در حرم ائمه و بقاع متبرکه قرائت شود و دارای متن و تعابیر بسیار زیبا و عرشی و مضامین عالی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: یکی از اهداف امام هادی (ع) در این زیارت جامعه، شناساندن فرهنگ زیارت و تبدیل زیارت گاه‌های اهل بیت (ع) به محل امام شناسی و آشنا شدن مسلمانان با امام و امام شناسی است.

فرمایشات رهبری روشن و قاطع بود

امام جمعه گناوه با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در هفته جاری گفت: سخنان مهم رهبر معظم انقلاب به منزله نقشه راه نظام در مواجهه با اروپا و آمریکا در رابطه با موضوع برجام است.

وی اضافه کرد: فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب کلماتی روشن، قاطع و بدون ایهام و ابهام است که جای هرگونه برداشت دلخواه و تفسیر به رأی را می‌بندد.

امام جمعه گناوه گفت: سیاست و حرف قطعی و برگشت ناپذیر ایران در سه جمله رهبری یعنی لغو همه تحریم‌ها که به عنوان نقشه راهبردی ایران در قضیه برجام، راستی آزمایی در میدان عمل و برگشت ایران به تعهدات بر جامی در صورتی که آنها به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند، است.

وی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه خاطرنشان کرد: رئیس مجلس در این سفر حامل پیامی از سوی رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور روسیه بود که قطعاً آثار آن را در تحولات منطقه‌ای و سیاسی و روابط راهبردی اقتصادی در آینده شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به کشور عراق بیان کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و عراق هستند این سفر پاسخی به شیطنت‌های دشمنان است.

وی افزود: اشتراک نظر و دیدگاه دو کشور برای محاکمه عاملان جنایت تروریستی در فرودگاه بغداد و پرونده ترور سرداران شهید مقاومت هدف دو کشور خواهد بود و برای تحقق این مهم نیاز به راهکارها و اقدام عملی است.

لزوم برخورد با تیراندازی در عروسی و عزا

امام جمعه گناوه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در شهرستان گناوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در مراسم عزاداری‌ها و شادی‌ها به جد مورد توجه باشد و رعایت شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به اقدام به تیراندازی توسط عده‌ای در مراسم تشییع جنازه و عروسی ادامه داد: با افرادی که اقدام به این حرکت سخیف و خطرناک می‌کنند باید برخورد شود و مجوز اسلحه آنها باید باطل شود و اگر چه این موضوع در جلسات فرهنگ عمومی مطرح و جلوگیری از این حرکات مصوب شده است از همه مسئولان مربوطه و نیروی انتظامی درخواست می‌شود از این کار جلوگیری و با اینگونه افراد برخورد شود.

کد خبر 17484
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار